Pokud vše půjde bez problémů, samotná stavba začne v roce 2024 po získání územního rozhodnutí a pravomocného stavebního povolení na základě dokumentací, které zajistí schválený generální projektant.
„V Praze se začne projektovat dopravní terminál hodný 21. století a výběrem generálního projektanta se od studie posouváme blíž k realizaci. Dnes zanedbaná dopravní stavba se za pár let stane moderním dopravním hubem, který v Praze chybí. V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde. Naopak na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst. Vše bude navíc díky modernímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Generální projektant byl vybrán na základě multikriteriálního hodnocení z celkem čtyř nabídek s cenou 141 600 000 Kč bez DPH. Při jejich posuzování měly například stejnou váhu kvalifikace a zkušenost hlavního inženýra projektu a hlavního architekta projektu. Cílem je zaručení vysoké technické, ale zároveň i architektonické kvality výsledného díla.
Následujícím krokem bude podpis smlouvy a zahájení prací, které budou koordinovány se Správou železnic a jejich rekonstrukcí smíchovského nádraží. Do budoucna zde mimo terminálu a rekonstruované stanice přibydou také administrativní budovy Správy železnic a nová lávka přes kolejiště spojující současný Smíchov s novým developerským projektem Smíchov city.