Na základě dnešního rozhodnutí městské rady začne Dopravní podnik hl. m. Prahy připravovat dokumentaci pro územní rozhodnutí a stavební povolení.
Stavba prodloužení se předpokládá do roku 2027, v termínu dokončení prvního úseku trasy metra D. „Díky prodloužení tratě budou moci Pražané přestoupit na metro D, ale také na autobusové linky do dalších směrů. Stejně tak tramvajová trať zajistí v oblasti kvalitní dopravní obsluhu a přímé spojení k úřadům na Praze 12. Prodloužení tramvajové trati je přáním městských částí Praha 12, Praha-Libuš a Praha 4. Tramvaje slouží především místním v lokalitě při dopravě na kratší vzdálenosti. I proto je, mimo jiné, chceme vrátit i na Václavské náměstí," uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
1,8 kilometru dlouhý úsek naváže na připravovanou tramvajovou trať Modřany - Libuš, u které se plánuje realizace v letech 2021-2022. Navazující úsek nebude ukončen klasickou smyčkou, ale takzvanou blokovou konečnou, která je přívětivější k veřejnému prostranství.