Zlínský kraj na tom s dopravní obslužností není nejlépe, protože stále schází vybudování páteřních komunikací D49 a D55. Přesto se mi jeví jako alibistické a nečestné, když současný stav kritizuje ODS i Soukromníci. Chci připomenout, že to byla právě vláda pod vedení ODS, která zastavila tyto významné dopravní stavby a nevypracováním nové EIA nejen zastavila, ale zejména zkomplikovala pokračování těchto dvou staveb.
Současná vláda na moji žádost obě stavby, to je stavbu D49 (4901) Hulín-Fryšták a D55 (5505) jihovýchodní obchvat Otrokovic, dala do seznamu nejvýznamnějších dopravních staveb ČR, na kterou požádala o výjimku z EIA. Problém nastal žalobou spolku Egeria vůči výjimce EIA u D49 (ochrana křečka polního) a předběžným opatřením soudu o pozastavení stavby. Teď je nutno čekat na konečné rozhodnutí soudní instance.
U D55 požádalo ŘSD Krajský úřad Zlínského kraje o udělení výjimky ze zákona pro zvlášť chráněné druhy živočichů. Bez udělení této výjimky se pokračovat ve stavbě nedá. Připomenu, že ODS je v krajské koalici a namísto kritiky by měla konat a pomoci s udělením výjimky. Že mi není zastavení obou staveb lhostejné, dokazuji opakovanými interpelacemi na ministra dopravy, ministra životního prostředí i pana premiéra Bohuslava Sobotky, který se nejvíce zasloužil o udělení výjimek EIA pro D 49 a D55.