Železnice tvoří páteř veřejné dopravy ve Středočeském kraji, její role je nepostradatelná, a proto je rozvoj objednávaných výkonů na železnici pro Středočeský kraj prioritou. Rozvoj železnice, tj. páteřního systému veřejné dopravy, je rovněž nutný s ohledem na neustále se zhoršující situaci na příjezdových komunikacích do Prahy.
„Je zapotřebí urychleně investovat do železniční infrastruktury tak, aby mohla být co nejlépe využívána plnohodnotně pro městskou a příměstskou železnici,“ upozorňuje radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).
To umožní zkracování intervalů, potřebné kapacitní posílení přetížených úseků a zavádění nových rychlých spojení. Jedině tak bude železnice fungovat jako plnohodnotná páteř společného IDS Prahy a Středočeského kraje.
„Bez rekonstrukcí tratí nelze navýšit počet vlaků na potřebnou úroveň, a tím zvýšit atraktivitu železnice tak, aby mohla převzít větší část přepravní zátěže a ulehčit přetížené silniční síti i autobusovým terminálům,“ dodává radní pro oblast dopravy Petrtýl.
Proto patří k důležitým cílům memoranda podpořit dílčí rekonstrukci trati v nejkritičtějších místech trati č. 171 Praha–Beroun a přispět k co nejrychlejšímu zahájení realizace projektu optimalizace této trati, který připravuje Správa železniční dopravní cesty.