Paradoxem je, že terminál bude postaven zřejmě i s kolejemi, jen na něj tramvaje nedojedou. Na komfortní přestupy mezi všemi druhy dopravy, jak to už desítky let známe ze západních zemí, si my Jablonečané i všichni u nás přestupující ještě dlouho počkáme.
Důsledkem odkladu prodloužení trati bude nižší evropská dotace na její rekonstrukci, protože míra dotace je odvislá od komfortu pro cestující. DPMLJ kvůli tomu zaplatí z vlastních zdrojů za rekonstrukci o 57 mil. Kč navíc. Tyto náklady pak budou muset proplatit Liberec a Jablonec v poměru 38 mil. Kč ku 19 mil. Kč, jak to předpokládá memorandum uzavřené mezi Libercem, Jabloncem a Libereckým krajem k zajištění provozu na tramvajové lince č. 11. Liberecký kraj se totiž podílí pouze na provozních nákladech.
Kdo za prodražení rekonstrukce trati může? Současné vedení Jablonce v čele s ODS tvrdí, že projekt má na starost DPMLJ, takže odpovědnost podle nich nese DPMLJ. Skutečnost je taková, že ODS neměla zájem o prodloužení trati. Ne náhodou to byl člen jablonecké ODS a podnikatel provozující obchod na ulici Budovatelů na trase prodloužení trati, kdo se účelově odvolal proti projektu výstavby dešťové kanalizace a tím významně pozdržel přípravu prodloužení trati. V kombinaci s nepříliš úspěšnou peticí dalšího podnikatele, který má podnik taktéž na trase prodloužení trati, získala ODS zástupné argumenty, proč prodloužení trati pozastavit a přitom za to nenést příliš okatě odpovědnost.
Jakub Macek k tomu říká: „Je jednoduché tvrdit, že by projekt včas nedostal všechna povolení, když se o to nikdo ani nepokusil. Odvolání by ho jen o několik měsíců pozdrželo. Řešením bylo současně připravovat obě varianty, tedy rekonstrukci trati s i bez jejího prodloužení na terminál. Kde je vůle, najde se i cesta. Jenže vůle nebyla a obě největší krajská města za to zbytečně zaplatí 57 milionů korun.“