Ing. Jan Hajda

Zemřel dne 27.2.2018
  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,49. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

09.01.2015 9:22:27 - Slánský I.

koncepce dopravy

Četl jsem o změnách v dopravních předpisech v zahraničí a opět mi přijde, že my jsme v tomto směru zas zaspali. Žádné zpřísnění ani pro řízení pod návykovými látkami, což je problém i u nás. Zaujala mě také podpora ekologických aut atd, atd. Proč se tu taky něco neděje? Děkuji Slánský

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

11.02.2015 13:30:38 - Ing. Jan Hajda

Vážený pane Slánský, děkuji Vám za podněty. Vaše dotazy jsem konzultoval se svými kolegy ve Výboru pro hospodářství, zemědělství a dopravu a také na Ministerstvu dopravy ČR. Co se týká postihu řidičů při řízení pod vlivem návykových látek - může se tu jednat o trestný čin nebo o přestupek. Přestupek a sankce za něj jsou řešeny zákonem č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, konkrétně v  §125c a v příloze zákona. Sankcí je zde pokuta, zákaz řízení a body, přičemž výše jednotlivých sankcí je odstupňována podle intenzity ovlivnění.

Co se týká podpory provozu ekologických aut v ČR, zde se jedná o otázku spojenou primárně s případnými dotačními programy. Stávající zákony v působnosti Ministerstva dopravy nicméně určité zvýhodnění ekologických vozidel obsahují, zejména ve vztahu k emisím (emisní třídy EURO),a to jednak ve vztahu k mýtu (výhodnější sazby pro vozidla s vyšší emisní třídou, tj. s nižším obsahem vypouštěných emisí). Dále u dovozu vozidel ze třetích zemí (mimo EU), kdy je omezeno stáří a emisní třída takto dováženého vozidla.

Tolik aktuálně k Vašim podnětům.