Ing. Jan Skalický

  • BPP
  • Děčín
  • zastupitel města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

24.07.2014 23:56:48

Konec nekonečným kolonám v Praze

Konec nekonečným kolonám v Praze

Také Vám vadí kolony aut, když se potřebujete nutně někam přesunout a musíte jet autem? Může se zdát, že to nejde vyřešit. Všude ve městě určitě velkokapacitní komunikace nebudou. Copak chceme mít naší milovanou Prahu pro auta a ne pro lidi?

Pro mnohé možná překvapivě, ale kolonám se dá předcházet dobře organizovanou dopravou v klidu neboli parkováním. Z několika studií vychází, že v centru Prahy až 40 % dopravy tvoří „hledání parkovacího místa“! Pokud tento nešvar odstraníme a poskytneme lidem zároveň možnost svého plechového miláčka bezpečně odložit na metru, hustota dopravy výrazně klesne. A jak toho chceme docílit? Vybudováním ucelené sítě parkovišť P+R na základě dopravních proudů vozidel a na základě struktury pohybu osob. Již dnes má Praha k dispozici díky mnoha telematickým řešením tolik dat, že je možné správně dimenzovat místa a počty parkovacích míst. Musíme dát pohodlnou možnost zaparkovat a pokračovat do práce metrem i těm občanům, kteří sice v Praze nebydlí, ale pracují zde. Stačí se podívat například na oblast okolo Smíchovské komory, kde běžně ve všední den parkuje až 70 % vozidel s mimopražskou RZ. Pokud dojíždějící za prací nechají svá auta v P+R parkovištích, tak se nám budou lépe řešit hned dva problémy naší metropole a to parkování rezidentů před vlastním domem a zároveň hustota dopravy. Představte si, že v ulicích Prahy bude jezdit o 30 000 vozidel denně méně a navíc nebudou nekonečně kroužit při hledání parkovacích míst. Samozřejmě víme, že člověk je tvor pohodlný a proto náš koncept P+R je takový, aby každý kdo přijíždí do Prahy, raději zvolil zaparkování v P+R, zakoupení kávy, speciální zvýhodněné denní jízdenky na MHD a pokračování v cestě do centra metrem, než mnohem dražší způsob dopravy a tím je zaparkování v centru. Na to samozřejmě musí navazovat dostatečná hustota spojů metra tak, aby každý, kdo zvolí MHD, byl spokojený se svojí volbou, ale o tom až někdy příště…

Ing. Jan Skalický

předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU

a kandidát na starostu Prahy 5

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama