Ing. Jan Skalický

  • BPP
  • Děčín
  • zastupitel města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

10.08.2014 21:56:04

S dopravou v klidu, chceme být v klidu !

S dopravou v klidu, chceme být v klidu !

V posledním článku jsem slíbil, že se budu zabývat i tzv. dopravou v klidu, tedy systémem parkování.

Asi se shodneme v tom, že každý by rád zaparkoval před svým domem, před svým zaměstnáním a nejlépe i kdykoliv a kdekoliv, jak potřebuje, například cestou do divadla. Myslím, že se shodneme i na tom, že současný systém v Praze je nedostatečný, chaotický a zbytečně vystavuje řidiče stresu a nepohodlí. Jaký je ideální stav ? Při současném a stále se zvyšujícím počtu motorových vozidel je třeba počítat s tím, že jsou nutná rozsáhlá opatření a že všechno nebude rozhodně zadarmo. A to ani pro parkující řidiče. Politické hnutí PRO PRAHU má ale svůj volební program, ve kterém klade velký důraz na celkové zlepšení dopravy v Praze, a to při vzájemném respektu a provázanosti všech složek. Dovolím si opět něco z programu týkající se dopravy v klidu ocitovat :

 Nabízíme ucelenou koncepci parkování, která řeší záchytná parkoviště, systém parkování v Praze i v jejím centru. Cílem naší koncepce je napomoci propojení všech druhů dopravy ve městě a jejich plynulá návaznost. Naše koncepce je inspirována funkčními parkovacími systémy v moderních evropských metropolích, jako je například Madrid, Vídeň nebo Amsterdam.

■        Chceme vybudovat 30 000 nových parkovacích míst v multifunkčních domech P+R v okrajových částech Prahy.

■        V centrálních částech Prahy prosadíme využití nevyužívaných kapacit mimo ulice – volnější ulice pro chodce.

■        Systém placených parkovacích míst musí být finančně stupňovaný podle lokalit.

■        Hlavním rozpoznávacím znakem rezidenta a v parkovací zóně má být SPZ, nikoli zbytečné parkovací karty jako dnes.

■        Vytvoříme přesnější specifikaci rezidentních zón s prioritou na komfort a zájmy rezidentů. Naším cílem je, aby rezident zaparkoval v blízkosti svého bydliště.

■        Celý systém bude více zapojovat moderní technologické prvky, mobily, GPS navigace, soukromá parkoviště, atp.

 ■        Cílem celé koncepce je motivovat lidi, aby zbytečně necestovali do centrálních částí Prahy autem, ale MHD.


Mimochodem, víte, že Praha má dnes zhruba 3.000 parkovacích míst v systému P+R a potřebovala by jich aspoň desetkrát tolik ?

Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU,

kandidát na starostu Prahy 5

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama