Ing. Jan Skalický

  • BPP
  • Děčín
  • zastupitel města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

06.09.2014 14:00:00

Vodní tramvaje – to není pouťová atrakce, ale další důležitá složka pražské MHD

Vodní tramvaje – to není pouťová atrakce, ale další důležitá složka pražské MHD

Jedním z míst, kam je ještě možné směřovat rozšíření pravidelné MHD je využití dosud opomíjené Vltavy. Jako efektivní řešení se nabízí vodní tramvaje, které by mohly ulevit každodenním zácpám, zejména po vltavských nábřežích.

Vodní tramvaje by spojily břehy tam, kde chybí mosty, čímž si cestující zkrátí cestu na druhý břeh o desítky minut. Vodní tramvajové linky jsem podporoval už jako někdejší šéf Ředitelství vodních cest. Pravidelné linky by jezdily napříč Vltavou a spojily by místa, kde povrchová doprava vázne. Máme vytipováno 23 nových přístavišť, která budou navazovat na cyklostezky a další volnočasové aktivity. Vodu chceme využít zejména při přepravě obyvatel, vodní tramvaje zavedeme např. pomocí systému vodní obslužnosti ze Smíchova do Podolí. Vodní tramvaj se v Praze objevila již před šesti lety, byť jenom dočasně, při rekonstrukci Vyšehradského tunelu. Pro cestující se tehdy uzavřela důležitá trať mezi Podolím a Výtoní bez možnosti objezdu. Náhradní vodní tramvaj mezi Podolskou vodárnou a Výtoní tak pomohla vyřešit dopravní situaci v oblasti Vyšehradského tunelu.

Smyslem dopravy je spojení lidí, zkrácení vzdáleností, úspora času, přeprava zboží. Řada projektů, které chci prosazovat, mají stejný účel - spojit lidi. Tak jako Radlická radiála spojí dálnici s okruhem a vyvede tisíce aut z centra Prahy 5, Dvorecký most spojí Prahu 5 s Prahou 4 a vyžene další tisíce aut ze Smíchova, prokopská lanovka spojí dvě velká sídliště, je vodní tramvajová linka další možností úspory času, čistšího vzduchu a zkrácení cesty mezi jednotlivými lokalitami.

V koncepci vodních tramvají se počítá s dobudováním potřebné infrastruktury přístavišť, kde bude možno zakotvit, natankovat nebo odevzdat odpad. Vodní tramvaje se budou pohybovat v rámci jedné jezové zdrže, aby cestující nemuseli trávit 20 minut v plavební komoře. Plánovaná podoba moderních vodních tramvají s elektrickým pohonem, které pojmou zhruba 30 osob, a budou uzpůsobeny pro přepravu kočárků, invalidních vozíků a kol, brázdí řeky např. v Marseille, Krakově, Ženevě či Istanbulu.

Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU,

kandidát na starostu Prahy 5

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama