Ing. Jan Zechovský

Daruj krev, daruješ život!
  • VV
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.02.2010 19:37:10

Předražené parkovné a pochybná smlouva s firmou ATOL v Hradci Králové

Předražené parkovné a pochybná smlouva s firmou ATOL v Hradci Králové

Hradec Králové sice býval Salonem republiky, znamená to však, že musí mít parkování dražší než pražská Malá Strana? Proč má město tak nevýhodnou smlouvu a lidé nemají stále kde parkovat?

Firma Atol provozuje od loňského roku placené parkování na pozemcích města Hradce Králové. Lidé si již několik let stěžovali, že mají problém v tomto městě zaparkovat. Řešením by tedy měly být odlehlé parkovací plochy a domy. Uvažme ale, proč samotné město např. pod DPmHK nezřídil instituci k tomu určenou a místo toho byl zvolen soukromý subjekt? Každý asi ví proč. Samotné uzavření smlouvy mezi městem a firmou ATOL bylo podepsáno za zvláštních podmínek a smlouva dle dostupných informací není zcela výhodná pro občany tohoto města a okolí.

První větší chyba se názorně ukázala v zimním období. Firma ATOL jednoznačně poukázala na to, že ve smlouvě není obsažen úklid pronajaté plochy. Tedy např. odklizení sněhové nadílky. Každému je jasné, že nájemce je povinen se starat o to, co mu bylo svěřeno do správy. Sami jsme se do dnešního dne přesvědčili, že toto je velký problém. Není kde parkovat. Jsou zde zaparkovaná vozidla, a pokud ne, jsou zde návaly sněhu. V případě neuhrazení poplatku na těžko přístupném parkování jsou strážníci městské policie schopni po pěti minutách udělit pokutu. Nejvíce postiženi jsou ale ti občané, kteří mají uhrazen celoroční poplatek za parkovací stání. Sněhová pokrývka načerno parkuje místo nich. ATOLu i městu to bylo a stále je zcela jedno. Díky iniciativě občanů a Věcí veřejných s podporou SNK ED, se firma Atol ujala svých povinností a začala pronajaté plochy od sněhu odklízet. A to až po 14 dnech od výzvy. Primátor a ani zastupitelstvo města, kterým VV adresovaly svůj otevřený dopis, se k tomuto problému zatím nevyjádřili. Tím to začíná a nekončí. Budeme vždy dané záležitosti řešit za město či ATOL  sami, než se k tomu nějak postaví?

Zamysleme se společně dále nad pronájmem na 30 let a zpoplatněným parkováním. Doba 30 let je trochu nevýhodná, nemyslíte? Město se upsalo na 30 let. Bez možnosti další konkurence. Co za tím vším je?  A co samotné parkovací domy? Firma ATOL se zavázala, že vybuduje tyto stavby. Již stojící budovy jsou dnes využívány minimálně a přitom východiskem mohlo být to, že by byly nabídnuty lidem tohoto města k ročnímu využívání. Lidé, kteří v centru bydlí a vůz používají jen občas (a nejen ti), by určitě zvolili vhodnější variantu. Měli by svůj vůz zaparkován pod střechou a částečně hlídán. Věříme, že tímto by domy byly zcela zaplněny a ulice by se vyprázdnily především v nočních hodinách. Přes den by byly ulice s parkovacím stáním využívány lidmi, kteří zde pracují, a nebo samotnými návštěvníky města HK. A to jen v krátkém časovém úseku, nikoliv celodenně.

Poplatky za využívání parkovacích stání si přibližme v tabulce T.ATOL_01, která ukazuje jednotlivá města. Samozřejmě v každém z těchto měst je jiná životní úroveň. Pokud se tedy na zmíněnou tabulku podíváme, můžeme vyvodit tyto závěry.  Cena parkovného je mírně navýšena oproti ostatním městům. Musíme ale okomentovat, že na podnět lidí z HK se poplatky snížily. Byly výrazně vyšší. Ceny i tak nejsou adekvátní životní úrovni a průměrnému platu v tomto regionu.

Průměrné platy v regionech:
zdroj: aktualne.cz / 14.12.2009

Průměrné mzdy v Hradeckém kraji za tři čtvrtletí meziročně vzrostly o 3,7 pct na 19.973 korun. Za průměrem ČR zaostávaly o 2923 korun.

Průměrná hrubá měsíční mzda v Praze stoupla během třetího čtvrtletí o 1220 Kč na 27.856 korun. Za tři čtvrtetlí stoupla o 1239 Kč na 27.719 Kč.

Mzdy v Pardubickém kraji za tři čtvrtletí vzrostly o 1,7 procenta na 19.596 korun. Růst je podprůměrný, v celé republice rostly mzdy o 3,6 %.

Průměrná mzda na jihu Moravy za leden až září meziročně stoupla o 4,2 % na 21.310Kč. Mezi kraji to znamená čtvrté místo, vyplývá z údajů ČSÚ.

Další otázkou je, proč nejsou v HK záchytná parkoviště, jak to bývá zvykem v jiných větších městech? Domníváme se, že tímto by vše mělo začít. Od Pardubic, Trutnova s Jičínem, od Brna, atp. Ptáme se, co dalšího ještě není obsaženo ve smlouvě a co nás ještě čeká? Iniciací z naší strany bude to, aby fa ATOL co nejdříve zajistila záchytná parkoviště a parkovací domy byly více využity občany města. Necháme si předložit smlouvu fy ATOL s městem, upozorníme na nedostatky a předložíme řešení. Pokud by nemělo dojít ke kompromisům, díky kterým by občané tuto službu placeného parkování vítali a nikoliv kritizovali, budeme usilovat o odstoupení smlouvy s firmou ATOL.

Ing. Jan Zechovský


/ZDROJ: www.veciverejne.cz/

TAB: T.ATOL_01

REZIDENT

 

Návštěvník

     

Hradec Králové

ROK-1.vůz

ROK-další vůz

30min

1hod

2hod

 3hod

 

 

1200,-

3000,-

5÷30,-

10,-÷50,-

10÷50,-

10÷100,-

 

 

 http://www.isphk.cz/download/ceny-1-11-2008.pdf 

 

Praha

 

 

P+R

OZ

ZZ

MZ

 

 

 

 

10,-/den

40,-/hod

30,-/hod

parkovací karty

 

 

 

 

 

max. 2hod

max. 6hod

obyvatelé města

X ,- dle místa určení

 

Brno

Na stránkách www.brno.cz nemají dostatečné informace

 

 

 

Informují o parkovacích domech a záchytných parkovištích

 

 

 

Většinou parkování je zpoplatněné jen přímo v centru 20,-/hod

 

 

Pardubice

ŽO

ZO

MO

OO

ČO

FO

RO

residenti

1500,-/rok

1500,-/rok

1200,-/rok

1200,-/rok

1200,-/rok

1200,-/rok

20,-/hod

automaty

20,-/hod

20,-/hod

10,-/hod

10,-/hod

10,-/hod

10,-/hod

30,-/hod

 

 

 

 

 

 

 

40,-/hod

               

Hradec Králové

 

ŽO

žlutá oblast

     

Odlehlé sídliště 40,-/den

 

ZO

zelená oblast

     
   

MO

modrá oblast

     

P+R

záchytná parkoviště

OO

oranžová oblast

     

OZ

oranžová zóna

ČO

červená oblast

     

ZZ

zelená zóna

FO

fialová oblast

     

MZ

modrá zóna

RO

růžová oblast

     

 


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama