Ing. Jan Zechovský

Daruj krev, daruješ život!
  • VV
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

19.02.2010 15:11:37

Výtka městu – smlouva s firmou ATOL nic neřeší, jen abychom platili

Výtka městu – smlouva s firmou ATOL nic neřeší, jen abychom platili

Firma ATOL měla možnost vyjádřit se k mému článku „Proč lidé v Hradci nemají stále kde parkovat?“


Reakce ATOLu: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/politici-volicum/159585.aspx


Rád bych uvedl věci na pravou míru. Budu vycházet striktně z koncesní smlouvy, která byla uzavřena mezi koncedentem tj. město Hradec Králové (HK) a firmou ATOL, a.s. tj. koncesionář.

Smlouva byla uzavřena. Právně předpokládám(e), že je v pořádku. U obsahu mám(e) velký otazník s vykřičníkem.

Tento dokument neřeší situaci občanů v otázce problematiky parkování. Výtku by mělo dostat tedy zastupitelstvo města HK, příp. primátor, kteří jsou pod smlouvou podepsáni. Nikoliv společnost ATOL. Smlouva určuje zpoplatnění parkovacích stání v zónách, která jsou městem určena. V budoucnu by zóny měly být dále rozšiřovány. Můžeme tedy chápat, že jde o výdělek, nikoliv řešení situace. Na základě smlouvy jdou prostředky získané výběrem parkovného ve prospěch společnosti ATOL po dobu třiceti let. Určitý benefit plyne ze samotné dohody, a to v podání dvou parkovacích domů. Očekávali bychom, že po ukončení smlouvy se tyto budovy převedou ve prospěch městu, ale dle smlouvy se převede jen jeden parkovací dům (Katschnerka). Dva domy? Není to málo? Tyto domy jsou nutným východiskem dnešního trendu v nárůstu dopravních prostředků, díky kterým „město nebude zatím praskat ve švech“. Tímto má společnost ATOL zajištěnou klientelu na další roky. Toto má být jediný účel smlouvy mezi těmito subjekty? Placení a dva parkovací domy? Cílem smlouvy by mělo být snížení množství vozidel v ulicích. Děje se tak po dvou letech fungování s ISP v HK? Položme si otázku: “Kolik rezidentů a nejen těch zde parkuje a nezabírá toto místo 24hodin?“ Po projížďce městem se domnívám, že zde bydlí mnoho občanů, kteří vozidlo používají velice zřídka. Jaké řešení se nabízí? ZVÝHODNĚME PARKOVACÍ DOMY! Dejme lidem na výběr, zda zaplatit více před nemovitostí nebo jejich vozidla nasměrovat na místa, která budou zastřešená a částečně hlídaná. Nebo nabídnout příp. na vyhrazená prostranství za minimální poplatek. Lidé v dnešní době berou vozidlo jako standard. Považujme ho za luxus, pro který platí určité podmínky. Luxusem berme i bydlení v centru. A chovejme se tak. Město bude prodyšnější a my budeme spokojeni. Dovolím si říci, že koncepce města Hradce Králové a firmy ATOL (tedy, že vše zpoplatníme a situace bude stejná) je chybná. Snažme se lidem, kteří jsou zde pro nás, usnadnit krátkodobé parkování za rozumnou cenu. Ostatní ať za symbolickou cenu využívají námi navrhovaná záchytná parkoviště při vjezdech do města Hradce Králové, případně ať využívají parkovací domy. „Neházejme jim klacky pod nohy.“

Zpoplatnění  parkovišť na sídlištích? Tyto pozemky slouží přímo k zaparkování  občanů zde bydlících a tímto se jedná jen o obohacení  určitého subjektu. Neřeší nic jiného. Nebo zde předpokládáte výstavbu parkovacích domů?

Položme si tedy otázky: „Proč je takto smlouva sepsána? Kdo měl zájem na takto sepsané smlouvě?“ Rádi bychom Vám za Věci veřejné předložili další návrhy, které tyto nedostatky budou řešit, což i pro Vás znamená předložit koncepci rozvoje do 30. června 2010.

Co se týká údržby parkovacích ploch, firma ATOL popřela, že by dle smlouvy měla zajistit úklid sněhu. Jak mají tedy lidé v HK chápat toto znění ve smlouvě, cituji: „Koncesionář (čili f. ATOL) se zavazuje udržovat plochy, na nichž jsou uzavřená parkoviště v systému ISP vyznačena, v pořádku a čistotě. Zavazuje se zajišťovat pravidelný úklid tak, jak je běžné i v jiných městských lokalitách, včetně pravidelného úklidu sněhu.“ Nevidím žádnou zmínku o tom, že by úklid měly vykonávat technické služby HK. Řeč je o místech, která jsou v kompetenci ISP, nevím tedy, kdo záležitost rozporuje… Pokud berete jako určující slovo „UZAVŘENÁ“, potom se není co divit, celé smlouvě. Kolik máte uzavřených parkovišť? Myslíte si, že pokud má někdo něco v nájmu, že to nechává uklízet majitelem? Samotný podnět na řešení sněhové situace jsme zasílali jako VV s podporou SNK ED v HK v otevřeném dopisu panu primátorovi a zastupitelstvu. Předpokládali jsme, že o tom budou firmu ATOL informovat, protože dle smlouvy má sníh odklízet. Proč se tak nestalo, či stalo a je to popíráno, nevíme. Další otázkou je, zda byly dle smlouvy uděleny sankce za nedodržení úmluvy s ATOLem?

Výše poplatků  je nastavena tak, jak je. Já i mnozí občané máme jiný názor, než firma ATOL, jež je prezentuje po svém. K otázce náhrady za ušlé příjmy z parkovišť pro vozidla přepravující osoby těžce postižené, nebo těžce pohybově postižené se nebudu vyjadřovat. Všichni víme, jak se k tomu společnost ATOL postavila a jak je tudíž solidární k těmto lidem.

Jste ochotni vyslechnout naše návrhy a řešení? Chcete, aby lidé byli spokojeni s parkováním v Hradci Králové a okolí, nebo jsou v tom zcela jiné pohnutky? Děkujeme.

Jan Zechovský

/ZDROJ: www.veciverejne.cz/
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama