Dobrý večer pane inženýre,
mám dotaz.Nebylo lepší,když se nějak trošku dříve plánovalo a to je třeba vidět i na školství,kdy školy doslova chrlí obory a potom se každý divý,že nemají uplatnění a trhu.Není to tak trochu vina těch,kdo se mají starat o toto téma??
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Řízneí veřejných službe je profese svého druhu - a přes serie školských reforem tu problémy opravdu jsou. Pokud jde o uplatnění absolventů, tak tam se podle mne proplétá několik problémů -. za prvé zvýšená nezaměstnanost (ten je nejbolestivější, zvláště v některých regionech jako sever Čech či sever Moravy), za druhé nedomyšlené financování na studenta bez ohledu na poptávku po něm (a učňovské obory zase trpí nedostatečným ukotvením - firmy na výchovu učňů většinou nemají).
Ale za třetí je to i propojení vzdělávání s trhem práce - tedy nejen plánovat (žijeme v administrativním systému umístěnkových řízení), ale i vnímat živé potřeby ekonomiky. Tyto problémy je přitom třeba řešit v předstihu - než začne studium, šíbovat s lidmi a měnit neustále podmínky studia není rozumné. Nejde zdaleka o pedagogický proces, ale o systém řízení a financování této služby. Detaily řešení KSČM po volbách ale prosím např. u stínového ministra školství, senátora Homolky nebo u krajských radních s kompetencí regionální školství.