Takto špatná ekonomická situace ČSA vyvolává potřebu zabývat se nedávnou minulostí této společnosti, která po roce 2006 rozprodávala svá produktivní aktiva tak mohutně, že už v roce 2011 neměla co prodávat a z čeho se držet nad vodou.
Odpovědnost za tuto situaci v ČSA nesou především ti, kteří aerolinie v dané době vedli, tedy ministři financí Kalousek a Janota (o mrtvých jen dobře), ale také například pan Kočárník, který naskočil vypomoci do orgánů společnosti aktivizován tehdejším vedením ministerstva financí.
Poté, co byly v letech 2007–2010 vyčerpány možnosti odprodejů aktiv, došlo de facto k zapojení ČSA do Českého aeroholdingu, který využíval přebytkového rozpočtu ruzyňského letiště k sanaci ztrát ČSA.
Je zajímavé, že současnému ministrovi financí Babišovi naprosto chybí odhodlání rozkrýt, kdo stál za vytunelováním ČSA, které ve svém důsledku vedlo k prodeji minoritních majetkových podílů ČSA Korejským aeroliniím v podstatě za babku.
Jiří Paroubek