Nyní se ministerstvo dopravy zmítané pseudobojem o mýtné probudilo. A tak jako vždy s mnohaletým zpožděním. S ohledem na personální genocidu zahájenou kdysi ministrem dopravy Bártou, v níž ovšem zdatně pokračovali všichni jeho nástupci, se totiž ministerstvo dostalo do situace, že nedokáže realizovat skoro nic…
Nyní ministr Ťok tedy přichází s myšlenkou uplatnění PPP projektů při výstavbě liniových staveb. Konečně, řeklo by se…
Když jsem byl v letech 2004 – 2005 ministrem pro místní rozvoj, inicioval jsem přijetí zákona o veřejně-soukromých partnerstvích, který je, i po jistém zmršení v poslanecké sněmovně, plně použitelný pro realizace PPP projektů. Tedy jinak řečeno, pro napumpování soukromých peněz a použití know-how privátního investora k výstavbě veřejných staveb. Což je v tomto případě žádoucí zejména na ministerstvu dopravy, při výstavbě dálniční sítě, sítě silnic I. třídy a železničních koridorů.
Od přijetí zmíněného zákona uběhlo už jedenáct let. Jeho využití napříč ministerstvy a veřejným sektorem by se dalo, pokud jde o četnost, spočítat na prstech maximálně dvou rukou. A navíc šlo téměř vždy o menší a méně nákladné stavby…
Tento rozpočtový nástroj zavrhly zejména pravicové vlády, a až nyní se vzpamatoval ministr Ťok. Tomu ovšem bude až do konce volebního období trvat, než vybere investičního poradce. Takže se snad dočkáme v tom příštím volebním období, a to ještě jen tehdy, pokud bude ministerstvo řídit někdo schopnější, než je současný ministr za ANO Ťok…