Ing. Karel Březina

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,07. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

11.10.2011 17:09:32

Nový úsek Štěrboholské radiály zrychlí dopravu na jihu Prahy

Nový úsek Štěrboholské radiály zrychlí dopravu na jihu Prahy

Současná vládní koalice škrtá peníze na klíčové dopravní stavby, mimo jiné pozastavila dokončení městského okruhu.

Hlavní město Praha tedy ze své kasy - což je český unikát - dává miliardy korun na nové vícepruhové silnice. Nedávno jsme uvedli v hlavním městě do provozu dva nové odstavné pruhy na Štěrboholské radiále u Lanového mostu. Dosud tady řidiči měli k dispozici jenom dva jízdní pruhy bez odstavných a proto při nehodách a ucpání jednoho z nich se tady tvořily dlouhé kolony aut.

Chtěl bych zdůraznit, že tato nová dopravní trasa neslouží jenom Pražanům, ale také řidičům, kteří se potřebují dostat z brněnské na hradeckou dálnici nebo na rychlostní silnici do Liberce a metropolí jenom projíždějí. To z toho důvodu, že se vleče příprava výstavby úseku Pražského okruhu od dálnice D1 do Běchovic a v důsledku vládních škrtů v návrhu státního rozpočtu je jeho dokončení ve hvězdách.

Hlavní město Praha dělá co může, a snaží se v rámci svých možností co nejvíce peněz dávat na důležité dopravní stavby. Toto rozšíření Štěrboholské radiály by mělo přispět k tomu, aby se v těchto místech netvořily dopravní zácpy a také k větší bezpečnosti projíždějících aut. Za důležité rovněž považuji, že dělníci v tomto úseku postavili sjezdy a nájezdy, které umožní napojení na další plánovanou část městského okruhu ve směru na Pelc Tyrolku.

Nový úsek je dlouhý více než kilometr a stál 1,2 miliardy korun. Při jeho stavbě jsme mysleli i na lidi žijící v okolí, které nebude trápit velký hluk, protože kolem něj jsou postaveny protihlukové stěny.
Velkou radost mám také z toho, že nový úsek Šterboholské radiály není jedinou letošní novou pražskou dopravní stavbou. V listopadu počítáme s tím, že otevřeme další novou komunikaci – první úsek Vysočanské radiály - mezi Kbelskou a Pražským okruhem.

Nové vícepruhové silnice musíme stavět také z toho důvodu, že v Praze neustále rostě počet motorových vozů. Vždyť na konci minulého roku Pražané vlastnili už téměř 700 tisíc osobních aut. Jedno osobní auto připadalo na 1,8 obyvatele a v tomto ohledu patří naše město k evropské špičce.

KB

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama