Chtěl bych zdůraznit, že tato nová dopravní trasa neslouží jenom Pražanům, ale také řidičům, kteří se potřebují dostat z brněnské na hradeckou dálnici nebo na rychlostní silnici do Liberce a metropolí jenom projíždějí. To z toho důvodu, že se vleče příprava výstavby úseku Pražského okruhu od dálnice D1 do Běchovic a v důsledku vládních škrtů v návrhu státního rozpočtu je jeho dokončení ve hvězdách.
Hlavní město Praha dělá co může, a snaží se v rámci svých možností co nejvíce peněz dávat na důležité dopravní stavby. Toto rozšíření Štěrboholské radiály by mělo přispět k tomu, aby se v těchto místech netvořily dopravní zácpy a také k větší bezpečnosti projíždějících aut. Za důležité rovněž považuji, že dělníci v tomto úseku postavili sjezdy a nájezdy, které umožní napojení na další plánovanou část městského okruhu ve směru na Pelc Tyrolku.
Nový úsek je dlouhý více než kilometr a stál 1,2 miliardy korun. Při
jeho stavbě jsme mysleli i na lidi žijící v okolí, které nebude trápit
velký hluk, protože kolem něj jsou postaveny protihlukové stěny.
Velkou
radost mám také z toho, že nový úsek Šterboholské radiály není jedinou
letošní novou pražskou dopravní stavbou. V listopadu počítáme s tím, že
otevřeme další novou komunikaci – první úsek Vysočanské radiály - mezi
Kbelskou a Pražským okruhem.
Nové vícepruhové silnice musíme stavět také z toho důvodu, že v Praze neustále rostě počet motorových vozů. Vždyť na konci minulého roku Pražané vlastnili už téměř 700 tisíc osobních aut. Jedno osobní auto připadalo na 1,8 obyvatele a v tomto ohledu patří naše město k evropské špičce.
KB