Podpora pro průmyslovou zónu byla kdysi rozdělena do pěti programů, mimo jiné i na podporu dopravní a regionální infrastruktury. Díky tomu se podařilo uskutečnit opravy, rekonstrukce a stavby silnic druhých a třetích tříd za více než 400 milionů korun. Mezi nejvýznamnějšími je možné jmenovat rekonstrukci komunikace z Častolovic do Solnice za 200 milionů korun či výstavbu obchvatu Solnice za 70 milionů. Kromě toho šly dotace i do oprav a vybudování místních komunikací, cyklostezek, státní silniční sítě, autobusového nádraží či zabezpečení železničního přejezdu.
Nedávno navštívil Rychnovsko premiér Bohuslav Sobotka a přivezl s sebou ne příslib, ale jistotu dalších investic, tentokrát na vylepšení železniční trati z Týniště nad Orlicí přes Častolovice do Solnice. Lidé, kteří využívají vlakové spojení, budou mít díky tomu mít cestování pohodlnější, jednodušší i bezpečnější. Celkové náklady dosáhnou téměř 680 milionů korun. První dvě etapy se uskuteční především v letošním a příštím roce, poslední pak v letech 2016 až 2017. Bude to znamenat další vylepšení každodenního života obyvatel na Rychnovsku.
Tato zpráva mě potěšila jako obyvatele Týniště nad Orlicí, jako náměstka hejtmana, který má na starosti dopravu v regionu, i jako obyčejného člověka a voliče. Jsem rád, že máme opět premiéra, kterého zajímají problémy jednotlivých krajů. Premiéra, který se přijede podívat přímo tam, kde jsou konkrétní řešení zapotřebí.
Věřím, že rozvoj dopravní infrastruktury na Rychnovsku bude postupně pokračovat i v dalších letech. Je to zapotřebí i kvůli nárůstu nákladní dopravy, který je spojený se zvyšováním výrobních kapacit závodů Škoda Auto. Určitě je potřeba dořešit výstavbu obchvatů Častolovic a Domašína a dále i urychlení přípravy a stavby obchvatu na silnici první třídy Solnice - Častolovice. Náklady na tyto stavby nebudou malé, ale pro lidi žijící na Rychnovsku budou mít neocenitelný význam.