Za velmi důležité považuji, že se podařilo zvládnout dobře všechny stavební akce, kterými byly odstraněny škody způsobené loňskými povodněmi na krajské dopravní infrastruktuře. Na obnovu silnic a mostů šlo celkem 70 milionů korun. Většinu prostředků se nám podařilo získat ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Pozitivní je, že Královéhradecký kraj nadále efektivně pracuje na přidělování dotací z Evropské unie. Bez financí z Bruselu by totiž byla údržba krajských silnic druhé a třetí třídy velmi obtížná či dokonce nemožná. Do plánu Regionálního operačního programu Severovýchod tak byly letos mimo jiné zařazeny investice za více než 300 milionů korun, které se budou týkat třinácti silničních projektů.
Dobře nám funguje také integrovaný systém veřejné dopravy, který zahrnuje celý Královéhradecký kraj. Cestující mohou jezdit na jednu jízdenku, využívají spojů, které na sebe lépe navazují. Tarify IREDO se také snažíme zjednodušovat a přizpůsobovat potřebě lidí, kteří jezdí každý den do školy, do práce, za lékařem či na nákupy.
Rýsuje se také konečně datum, do kdy by měl stát dostavět dálnici D11 do Hradce Králové. Bylo by ale dobré, když by tato dálnice figurovala na předním místě dlouhodobého plánu ministerstva dopravy a mohlo se konečně začít stavět i dál, směrem k polským hranicím.
Ano, nic není dokonalé. Krajské silnice stále potřebují mnohá vylepšení. Veřejná doprava by mohla být ještě plynulejší a přehlednější. Ale nic se nerodí samo. Myslím, že té dobré práce jsme udělali hodně, za což patří dík všem od těch, kteří získali pro náš kraj peníze v Bruselu, až po ty, kteří zhotovili nové asfaltové vozovky. Věřím, že rok 2015 pro Královéhradecký kraj bude v oblasti dopravy minimálně stejně úspěšný, jako byl ten letošní.