Tento „vnitřní dluh“ na silnicích stále narůstá. Krajský rozpočet prostě nestačí na to, aby tyto výdaje pokryl. Královéhradecký kraj je úspěšný v získávání evropských dotací a jen díky tomu se mu daří udržovat silniční síť v dobrém stavu. Současná finanční injekce od státu je tak prospěšná, ale ty největší problémy jednotlivých regionů řešit nebude. Potřeba jsou totiž investice v řádech miliard.
Bylo by dobré, když by stát přehodnotil systém financování a kraje více a systematicky podporoval. Jinak se silnice v regionech nikdy nepodaří dát do uspokojivého stavu. A když nebude bezproblémová silniční síť, budou váznout investice, cestovní ruch, podnikání. Dopravní dostupnost je stále jedním z nejvýznamnějších faktorů, které se podílejí na růstu ekonomiky regionů.
Krajské silnice jsou dlouhodobě podfinancované. Kraje mají mnoho povinností a závazků, ale málo peněz. Přivítal bych, když by současná částka, kterou stát hodlá vyčlenit, byla chápána jako startovní a když by stát nastavil příspěvky na rekonstrukce krajských silnic jako jeden ze svých dlouhodobých cílů a priorit.