Ing. Karel Šidlo

  • KSČM
  • Plzeňský kraj
  • Vyšetřovací komise pro vyšetření závažných pochybení, která se stala při přípravě a realizaci stavby dálnice D47
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,31. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

08.09.2009 14:48:57

Je nutné zajistit trvalé státní vlastnictví dopravních cest

Je nutné zajistit trvalé státní vlastnictví dopravních cest

Pro splnění těchto priorit je bezpodmínečně nutné nejdříve vyhodnotit současný stav dopravního procesu na území ČR.

<span class="Apple-style-span" style="font-family: Tahoma; white-space: pre-wrap; ">Na základě těchto faktů vybrat optimální druhy dopravy, které se v konkrétních segmentech budou podílet na dopravních výkonech. </span><div><span class="Apple-style-span" style="font-family: Tahoma; "><span class="Apple-style-span" style="white-space: pre-wrap;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: Arial; font-size: 13px; white-space: normal; "></span></span></span><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">Hlediska pro výběr musí být jednoznačně ve prospěch nízkých provozních nákladů, minimálního negativního vlivu na životní prostředí a dostatečných kapacitních možností. Ze statistik a odborných studií vyplývá, že nejpříznivější hodnocení pro vyrovnání se s uvedenými kritérii má železniční doprava.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">&nbsp;</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">Proto je nutné v rámci stanovení pravidel pro dopravní proces v ČR nastavit objektivní podmínky pro provozování jednotlivých druhů dopravy. To se týká jak dopravní infrastruktury, tak i pravidel pro přístup jednotlivých dopravců na dopravní cestu.<br /></p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">Z hlediska dopravní infrastruktury je podle KSČM bezpodmínečně nutné zajistit trvalé státní vlastnictví dopravních cest ze zcela prostého a praktického důvodu, jakým je možnost bezprostředně ovlivňovat chod národního hospodářství a poskytovat potřebné dopravní služby občanům ČR.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">&nbsp;</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">Samozřejmě nemůže být používání dopravní cesty zdarma. Objektivním hlediskem pro zpoplatnění dopravní cesty je výkonové zpoplatnění. Z hlediska vyrovnání podmínek pro jednotlivé dopravce v různých druzích dopravy je nastavení stejných principů při používání dopravní cesty, které zajistí určitou část finančních zdrojů pro potřebnou údržbu, opravy a případné budování nových dopravních cest. V současných podmínkách ČR tento princip funguje plně pro osobní a nákladní dopravu pouze u železnice.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">&nbsp;</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">Silniční doprava není zatím plošně zatížena výkonovým zpoplatněním. V nákladní silniční dopravě jsou výkonovým zpoplatněním zatížena pouze vozidla nad 12 tun a to na dálnicích a rychlostních komunikacích. KSČM plně podporuje rozšíření výkonového zpoplatnění na vozidla nad 3,5 tuny a současně rozšíření zpoplatnění i na ostatní zatím nezpoplatněné silniční komunikace.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">&nbsp;</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0em; margin-bottom: 0em; margin-left: 0em; padding-top: 0em; padding-right: 5px; padding-bottom: 0em; padding-left: 0em; ">Jsme připraveni k diskusi na téma pozitivní motivace pro dopravce z hlediska úpravy výše poplatků diferencovaně k hmotnosti vozidel, dne v týdnu, denní době a zejména k jednotlivým úsekům dopravních cest. V těchto opatřeních vidíme nejen naplnění našich představ o objektivních podmínkách přístupu na dopravní cestu, ale zejména také bezprostřední a objektivní podíl jednotlivých dopravců na zajištění provozuschopnosti a bezpečnosti dopravních cest.</p></div>
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama