V bezvýchodné situaci dané koncem smlouvy k 31. 12. 2016 došlo pouze k zajištění výběru výkonového zpoplatnění od 1. 1. 2017 a zabránění výpadku příjmů SFDI o cca 9 mld. Kč ročně.
Za velmi kritickou považuji situaci s přípravou dodatku smlouvy na provozování mýtného systému. Deset let platnosti smlouvy s firmou Kapsch nestačilo na vytvoření podmínek pro řádné ukončení smlouvy, převod všech součástí mýtného systému a technologií na Českou republiku. Ministerstvo dopravy bylo vlastní vinou od vzniku smlouvy ve slabší pozici, protože umožnilo dodavatelské firmě nastavit dodatečné smluvní podmínky, které neumožňují řádné ukončení smlouvy a tím vypsání výběrového řízení na nového provozovatele.
Naskýtá se otázka: má ministerstvo dopravy dostatečné vlastní personální a odborné schopnosti připravit potřebný dodatek smlouvy a vynutit si součinnost současného provozovatele, aby po třech letech jeho platnosti bylo možné smlouvu s firmou Kapsch ukončit?
Rychle ubíhající čas, ticho ze strany ministerstva dopravy i nezájem médií informovat veřejnost o stavu a vývoji výkonového zpoplatnění, u mne vyvolává obavy o splnění usnesení Vlády ČR, úspěšném pokračování elektronického výběru mýta od 1. 1. 2017 a zejména po roce 2020.