Ing. Karel Šidlo

  • KSČM
  • Plzeňský kraj
  • Vyšetřovací komise pro vyšetření závažných pochybení, která se stala při přípravě a realizaci stavby dálnice D47
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,31. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

24.07.2012 18:20:00

Nový registr – nekonečný příběh neúspěchů

Nový registr – nekonečný příběh neúspěchů

Ke kolapsu centrálního registru vozidel.

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Nekonečným příběhem by se daly nazvat neúspěchy koaliční vlády Petra Nečase od samého nástupu k moci v České republice. Zatím se ministrům této vlády úspěšně daří likvidovat vše, co v praxi bylo odzkoušeno a dlouhodobě vykazovalo přiměřenou spolehlivost a kvalitu poskytovaných služeb pro občany ČR.

Posledním aktuálním příkladem je nefunkční organizační změna registru motorových vozidel spočívající ve změně provozovatele z ministerstva vnitra na ministerstvo dopravy. Přestože vláda rozhodla o této změně již v průběhu roku 2009, byl termín změny stanoven na polovinu roku 2012. Předpokládám, že hlavním důvodem bylo vytvoření dostatku času na přípravu této změny. Snad není občana, který by si nekladl otázku: „Jak bylo této doby využito?“

Ještě v pondělí vykazoval registr neschopnost plně uspokojovat potřeby motoristů a kolaboval dokonce i v úterý ráno. Příčinou potíží byla pomalost prováděných úkonů, špatné provázání s původními databázemi, včetně narůstajících požadavků na vstupní informace, a v neposlední řadě i nemožnost přímé konfrontace požadavků s databází VIN kódů, bez kterých v současné době nelze vůbec nic změnit u žádného motorového vozidla. Například včera byl žadatel o změnu v registru, který přišel na dopravní úřad v Plzeňském kraji na počátku úředních hodin, úspěšně odbaven ve 13.00 hodin. Nebo jiný příklad - můj známý byl na jiném dopravním úřadě se žádostí o změnu v registru vozidel již 6krát a zatím stále neúspěšně.

Přístup pana ministra dopravy k vysvětlování příčin, proč došlo ke kolapsu registru vozidel, je pro mne - a věřím, že i pro českou veřejnost - velmi nedůvěryhodný. Po dobu 14 dnů jsme opakovaně informováni o zaručeně posledním termínu ke zprovoznění registru a k plnému nahrazení původního ve správě ministerstva vnitra. Přesto k žádnému z mnoha vyřčených termínů, v nichž nebyly tyto sliby splněny, nebyla vyvozena žádná opatření, ani vlastní politická odpovědnost za chod ministerstva dopravy. Pozice ministra je politickou funkcí, ale při řízení podřízených a při tak závažných změnách musí každý ministr prokázat dostatek manažerských zkušeností, zdravé nedůvěry v návrhy podřízených a technické erudice, aby nedovolil bez řádného prověření a odzkoušení spustit ostrou změnu databáze, na které je doslova závislá celá česká společnost.

Nikoho z občanů nezajímá, kdo změnu vyvolal, připravil a nakonec realizoval. Všechny nás však zajímá, jak systém po změně funguje a zda je přístup k systému pro občana na úrovni 21. století a současného rozvoje IT technologií.

Pokud, pane ministře, nejste schopen správně a rychle reagovat na současnou situaci, musíte svou pozici opustit a dát možnost novému ministrovi. Nové osobě, která bude schopna kvalifikovaněji a rychleji vyřešit i problémy s registrem motorových vozidel.

Ing. Karel Šidlo, poslanec Parlamentu ČR a kandidát KSČM na hejtmana Plzeňského kraje

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama