ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,16. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

02.05.2015 8:51:33 - Jiří Vařečka

Holinky nebo hodinky ???

Vážený pane.
Dovoluji si na Vás mít 3 dotazy:
1) Je dobře, že se vyjadřujete, ale asi se někde stala chybka, když dokážete zveřejnit větu:
Provize za nové smlouvy přitom často dosahují až 24 násobku měsíčního pojistného plnění.
Možní by bylo dobré, kdyby Vám některý z Vašich poradců našel vysvětlení, co pojem "pojistné plnění znamená". Pokud by jste použil výraz "zaplacené pojistné", potom by jste se nepodílel na dezinformaci občamů ČR.
Někdo za tuto chybu může. Otázka zní, jakou nápravu jste použil, aby k takovéto dezinformaci již nedošlo, jak byla odpovědná osoba za tento výrok potrestána.
2) úplně jenoduchá otázka: Jak donutíte pojišťovny, aby ty peníze "rozdali" klientům?
3) Opravdu si myslíte, že použít příklad zastropování provizí u produktu, který naprosto propadl, je správné?
Ještě si dovolím myšlemku závěrem - celá tato propaganda oproti životnímu pojištění vede pouze k naštvání lidí, kteří si toto pojištění nebudou sjednávat.
Děkuji Vám za odpověď.
J. Vařečka

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

04.05.2015 13:27:15 - Ing. Ladislav Šincl
add 1) díval jsem se ještě jednou na svůj pozm. návrh zda-li náhodou nemáte pravdu. Nemáte. Uvádím v něm, že provize zprostředkovatele se počítá z placeného pojistného, ne z "pojistného plnění" jak uvádíte. Takže "holinky nejsou hodinky". To, že jste se někde dočetl něco jiného není mou vinou, ale tiskových zpráv různých novinářů, kteří si pletou základní pojmy. Já ne.  Zde je část textu z mého pozm. návrhu:

Modelový příklad – srovnání po zavedení navrhované regulace

  • Použitý příklad smlouvy na 30 let: Klient uzavřel smlouvu ve věku 30 let, měsíční pojistné 1000 Kč, počáteční pojistná částka 200 tis. Kč – degresivní, kryje riziko smrti, předpokládané běžné správní náklady 3% z pojistného každý rok, reálný výnos z prostředků rezerv 2% ročně.

  • Dnes dochází nejčastěji k ukončení smlouvy v rozmezí 2. – 5. roku pojištění. Výsledná bilance za předpokladu zániku po 3,5 letech pro klienta v průměru znamená:

  • Při ročním pojistném 12 tis. Kč klient zaplatí celkově po 3,5 letech 42 tis. Kč.

  • V současnosti je ihned po uzavření smlouvy na pobídce pro PZ zaplaceno 200% ročního pojistného, což činí 24 tis. Kč. V případě zániku pojištění po 2 a více letech zůstává celá tato částka zprostředkovateli. Po zavedení regulace (§ 21a odst. 2) bude mít PZ nárok na poměrnou část pobídky podle počtu měsíců, po které pojištění trvalo, tj. na 12,6 tis. Kč

  • V současnosti při zániku pojištění po 3,5 letech klient na odkupném dostane zpět 16 tis. Kč. Po zavedení regulace klient dostane zpět 28,6 tis. Kč.


Z pojistného na krytí rizik a na náklady pojišťovny připadá zbytek ze zaplacené částky. Po zavedení regulace se neočekává změna této částky.


add 2) přečte si pořádně můj pozm. návrh 
add 3) provize ve výši až 24 násobku měsíčního pojistného považuji za nehorázné a proto zastropování považuji za správné. Je otázka v jaké výši.
Poznámka na závěr: jsem asi jediný poslanec, který pracoval i pojišťovně a měl na starosti i sítě zprostředkovatelů a tak moc dobře vím jak to v praxi funguje