já fakticky opět bych také rád připomenul pár poznámek, svým způsobem i krátce navázal na své předřečníky. Ten návrh tak, jak je, tak opravdu významně, významně destruuje spojený model výkonu státní správy. Tak, jak tady podle našeho názoru je dlouhodobě funkční, on samozřejmě potřebuje své revize, hlavně v oblasti digitalizace, ale ono stavební řízení není pouze o tom samotném stavebním řízení z pohledu stavebního povolení, ale uvědomme si, že většina staveb je velmi úzce propojena s dalšími oblastmi, jako je oblast životního prostředí, specializovaného stavebního úřadu atd.
Ta současná novela, tak jak byla navržena, anebo stav toho zákona, tak bohužel není připraven ani personálně, kapacitně, zázemí, není dojištěno, kde ti lidé fyzicky budou sedět, jestli ti lidé fyzicky vůbec budou ochotni potom přejít. Já z vlastní zkušenosti, 15leté zkušenosti starosti órpéčka vidím, že je tady opravdu mnoho, mnoho zásadních věcí. Nerespektovali jste zásadní připomínky organizací, jako je Svaz měst a obcí, Sdružení místních samospráv, Asociace krajů. Sám jsem viděl, že těch zásadních, opravdu velmi praktických připomínek byly stovky. Nerespektovali jste je, tak se pak nedivme, že je tady takový velký odpor od území.
A ještě k tomu samotnému zapojení spojeného modelu, to znamená spojení samostatné a přenesené působnosti. Uvědomme si, že stát ani neposílá a dlouhodobě neposílal prostředky na ten samotný výkon státní správy, takže jste to museli financovat a dofinancovávat z obecních rozpočtů tak, aby tento přenesený výkon státní správy byl vůbec funkční.
Děkuji za slovo.