Nejsložitější je pak problematika veřejného prostranství a zeleně.
V případě „parku OSN“ je nutno upozornit, že se nejedná o park (jak se veřejnost mylně domnívá), ale o stavební parcelu soukromého investora. Dle platného územního plánu jde o velmi lukrativní stavební pozemek. Investor (CPI) se zcela logicky snaží zhruba 5 – 6 let realizovat megalomanské projekty, tento je již pátý v pořadí. Je to právě zastupitel Marek Doležal a jeho kolegové z TOP 09 v komisi rozvoje území, kteří dokázali několik takových projektů pro tuto lokalitu zarazit.
Jediný institut, který může výstavbu mírnit, je pokus o případnou změnu územního plánu na části zmiňovaného pozemku. Právě to pan zastupitel Doležal na zmíněné schůzce s občany navrhl a to i s vysvětlením všech možných následků pro MČ Praha 9, jako je možná žaloba ze strany investora, která by byla pravděpodobně úspěšná a následná náhrada škody v řádech desítek milionů korun (možnost oddělení části pozemku a následná možná výše škody je nyní v prověřovacím procesu). Můžeme se nyní vrátit na začátek článku, kde je uvedeno, že správa věcí veřejných je často o zvažování té nejlepší varianty z několika špatných variant. A vždy je dobré míti na paměti, že jde o správu veřejných prostředků. O to složitější je vždy zvažovat možná pro a proti.
Na závěr je potřeba zmínit, že investor - pokud bude žádat o povolení - bude procházet standartním územním řízením (tedy řízením EIA, územním řízením o stavebním povolení), ve kterém je zahrnuto OFICIALNÍ veřejné projednání. Do něho budou zástupci TOP 09 vznášet veškeré námitky a připomínky k možné stavbě. Přístup TOP 09 je k celé problematice velmi odpovědný a odborný, ale všichni musíme respektovat zákonem dané procesy a vstupovat do nich tehdy, kdy je ten správný a zákonem daný čas. Správa věcí veřejných není holubník, ani tržiště, kde se smlouvá a obchoduje. Je to oblast, ve které jde především o budoucnost a kvalitu života a na té nám opravdu velmi záleží.