Dvě nedělní prohlášení Andreje Babiše:
1) Andrej Babiš: „Nakonec jsme funkci vládního zmocněnce pro očkování nezřídili. Celou operaci řídím já.“
Už zase? Hodně lidem po přečtení této informace zatrnulo. Můžeme jen v zájmu republiky doufat, že tentokrát se alespoň trochu zadaří, protože je třeba si připomenout, že Andrej Babiš už řídil:
A. Centrální řídící tým pro Chytrou karanténu (březen až červen). A už v červenci začalo ukazovat, že chytrá karanténa vůbec nefunguje, což v srpnu začaly pod tlakem přiznávat i samotné hygieny.
B. Radu vlády pro zdravotní rizika (od července). A v srpnu odmítl ministru Vojtěchovi roušky s tím, že je vše v pohodě. Na setkání V4 sdělil světu, že jsme "nejlepší v Covidu". V září chtěl v Parlamentu místo Covidu řešit zahrádkářský zákon. A v říjnu jsme se těmi celosvětově nejlepšími v těch nejhorších číslech opravdu stali, přičemž se mezi špičkou stále držíme i nyní v prosinci.
2) Andrej Babiš: "Do kampaně na očkování dáme tolik peněz, kolik bude potřeba, abychom přesvědčili naše spoluobčany k naočkování. Musí to jít do televizí, na sítě, inzeráty, billboardy."
Mám ještě v živé paměti, jak Andrej Babiš plánoval reklamu na cestování po České republice za absolutně přepálené 2 miliardy korun. Přičemž se nakonec ukázalo, že to není až tak o podpoře cestovního ruchu jako o předvolební finanční injekci hlavním televizím, rádiím a novinám. Z nichž některé jsou z Holdingu.
Zde je potřeba panu premiérovi připomenout, že získání důvěry není až tak otázka peněz jako symbolů. Například velmi symbolické bylo, když občané i osobnosti vyjadřovali a fotkami posléze dokazovali, že v létě podpoří svým pobytem český cestovní ruch. Jak dokonce pan premiér sám natočil reklamu pro Slováky, že mají u nás utrácet svá eura. A pak se zavěštil z křišťálové koule a místo dovolené u nás odjel na Krétu.
Stejně tak je symbolické, když premiér vyzýval naléhavým hlasem, jak moc je důležité nosit roušky nebo respirátory, a pak si respirátor o přestávce předvolební debaty v televizi nechal na obličeji pouze Ivan Bartoš a ostatní tři předsedové v čele s Andrejem Babišem si je sundali. Pane premiére Andrej Babiš, právě tyto symboly, které jsou zdarma, mají na důvěru negativní dopad za desítky milionů reklamního prostoru.
Britská královna, američtí prezidenti, různí premiéři a premiérky a stovky dalších osobností jdou příkladem a potvrzují do médií, že se nechají očkovat. Ne až pod tlakem okolností jako vy, ale hned. I proto si myslím, že takovéto symboly, inspirující příklady a důvěryhodně předkládané informace od důvěryhodných lidí budou mít na důvěru našich občanů k očkování daleko větší efekt než vládou zaplacené billboardy a reklamní spoty od vašich marketingových specialistů.
A nakonec pro ujištění. Já se očkovat nechám, hned jak na mě přijde řada.