Stavební práce by měly trvat tři roky a první motoristé by se tak po nové dálnici měli svézt v roce 2022. Skoro třináct kilometrů dlouhý úsek bude stát přibližně 3,3 miliardy korun bez DPH a postaví ho sdružení firem Strabag, M-Silnice a SMP CZ.
Řidiči i obyvatelé Pardubického kraje mohou slavit. Po dlouhých letech čekání a přešlapávání na místě se projekt dálnice D35 rozhýbal a vše začíná směřovat „do pomyslného finále“. Osobně mám velkou radost, protože stavba dálnice je jednou z mých absolutních priorit a s ostatními kolegy se snažíme udělat maximum pro co nejrychlejší výstavbu.
Ředitelství silnic a dálnic nedávno informovalo, že k oficiálnímu předání staveniště úseku Opatovice – Časy dojde 14. března. Automaticky to sice neznamená, že samotná výstavba začne hned v tento den, přesto je toto datum důležité, protože tímto dnem začínají dodavateli stavby běžet lhůty.
Úsek Opatovice – Časy naváže na rozestavěnou část dálnice Časy – Ostrov (14,5 kilometrů). Tuto část silničáři předali už minulý rok v prosinci. Dohromady tak bude ve výstavbě 27 kilometrů nové dálnice D35. Součástí stavby jsou dvě mimoúrovňové křižovatky, více než čtyři a půl kilometru protihlukových stěn nebo přes kilometr dlouhá estakáda, která překonává řeku Labe.
Možná jste zaznamenali, že ŘSD vypsalo první soutěž na zhotovitele úseku už v roce 2016. Bohužel tendr byl zrušen loni Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže, a to kvůli tomu, že ŘSD upravilo během soutěže jeden z formulářů. V srpnu 2018 pak ředitelství vypsalo novou soutěž. Smlouvu se zhotovitelem silničáři podepsali na konci ledna letošního roku a díky zkrácení termínů oproti předchozímu tendru, budou oba úseky zprovozněny současně.
Dálnice D35 propojí Čechy s Moravou a stane se alternativou k dálnici D1. Plánovaná délka dálnice je 210 kilometrů. Nejvíce vázne příprava právě u nás v Pardubickém kraji. Podle plánů ŘSD by dálnice od Opatovic nad Labem po Mohelnici mohla být hotová v roce 2027.