Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.07.2019 11:37:00

Kdepak 50, ale 350 km/h. Právě takovou rychlostí se svezeme z Ostravy do Přerova

Kdepak 50, ale 350 km/h. Právě takovou rychlostí se svezeme z Ostravy do Přerova

Komentář na facebookovém profilu k výstavbě dráhy pro rychlovlaky

Kdepak 50, ale 350 km/h! Právě takovou rychlostí se svezeme z Ostravy do Přerova!

Správa železniční dopravní cesty, s.o. zrychlila práce na projektu nové trati Přerov – Ostrava. Vysokorychlostní trať z Ostravy do Přerova by mohla být hotová už za 12 let. Zbrusu nová vysokorychlostní trať by měla umožnit až 350 kilometrů v hodině. Díky této skutečnosti se zásadně zkrátí cestovní doba a dojde ke zvýšení komfortu cestujících ??

Současné maximum, které mohou vlaky mezi Ostravou a Přerovem dosáhnout, je 160 km/h. To je v 21. století skutečně na takto důležitém železničním úseku málo. Nová trať musí být koncipována na maximální možnou rychlost a tvrdím, že by na ni měla být převedena veškerá doprava, která mezi Přerovem a Ostravou nestaví, případně ta která pokračuje do Hranic a na Slovensko.

Stavbu nové železniční tratě proto podporuji a jako člen Správní rady SŽDC budu dělat maximum pro co nejrychlejší přípravu a zahájení stavebních prací. Železniční spojení střední a severní Moravy musí být jednou z našich hlavních priorit. Není žádným tajemstvím, že podobně jako u nás v Pardubicích, i zde je železniční koridor přetížený a osobní vlaky musejí ve stanicích často čekat, než je předjede dálkový spoj.

Navíc si stěžují i nákladní dopravci, s jejichž sdružením ŽESNAD dlouhodobě spolupracuji a snažím se podniknout kroky, které povedou ke zlepšení současné situace. Tvrdím totiž, že těžká nákladní doprava nepatří na silnice nebo dálnice, ale jednoznačně na železnice! Nákladní doprava je dnes vlastně vytěsněná do nočních hodin. A toho času je strašně málo. Kamiony jezdí často přetížené a i když jsou často za to pokutovány, situace se dramaticky nezlepšuje a tento fakt se samozřejmě negativně projevuje na kvalitě našich silnic.

S trasou Vysokorychlostní železnice už napevno počítají územní plány obcí a krajů. Vlaky by měly od Přerova jezdit podél dálnice a u Studénky se rychlé koleje stočí ke stávající železnici. A to je další důvod, proč je příprava daleko.

Sledujte mě na zde na facebooku nebo na webu, aby Vám nic neuniklo. Budu moc rád, když mi napíšete Váš názor, co si o vysokorychlostních tratích myslíte a jestli to má i podle Vás smysl!

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama