I když se může zdát, že samořiditelná auta jsou dnes doslova za rohem, není to tak úplně pravda. Na druhou stranu příklad ze Švédska ukazuje, že se nejedná ale ani o příliš vzdálenou budoucnost.
Jednou ze zásadních podmínek pro další rozvoj autonomních aut (jak v testovacím, tak i v reálném provozu) je správné nastavení právního rámce. Nejen pro ochranu dalších účastníků silničního provozu, ale i pro oblast odpovědnosti a pojištění ☝️ Rychlé a jasné řešení těchto komplexních problémů přitom podmiňuje další rozvoj této oblasti v Česku a přímo tak ovlivní i náš další hospodářský rozvoj.
Jsem přesvědčený, že vzhledem k přirozené přeshraniční povaze dopravy nemůžeme jednat samostatně. Pokud se chceme stát jedním z evropských a světových center autonomní mobility, musíme se aktivně zapojit do tvorby těchto předpisů jak na evropské, tak i mezinárodní úrovni.S tím souvisí i budování infrastruktury.
Česko má jedinečnou polohu uprostřed Evropy pro vybudování špičkových testovacích polygonů pro všechny aspekty autonomní mobility a musí tuto konkurenční výhodu využít.