Již znovu musí redukovat vlastní flotilu a ve velkém propouštět zaměstnance, a to nehledě na sliby, které provázely odprodeje podílů do soukromých rukou.
Nutno podotknout, že finanční problémy začaly ve chvíli, kdy vláda, ve které působila ČSSD, instalovala exministra obrany Jaroslava Tvrdíka do čela aerolinií.
Ten začal z důvodů, které raději ponecháme fantazii, ve velkém navyšovat náklady. Poradenské služby za mnoho milionů, nové audiny a luxusní hodinky, to byl způsob jeho vedení podniku. Nakoupil nová letadla a neměl pro ně předem dohodnuté využití. Je pak úsměvné, že právě Bohuslav Sobotka dává najevo svou nelibost se současným stavem ČSA. Navíc se tento, dnes lobbista Tvrdík, permanentně pohybuje mezi špičkami ČSSD. Co Tvrdík načal, se pak podařilo pravicovým vládám dodělat. Docházelo k rozprodávání aktiv v řádu miliard, aby poté mohla být společnost odprodávána za směšnou cenu zahraničnímu investorovi. Ten měl podle pravicových vlád vnést naopak do společnosti stabilitu, ale nyní se ukazuje opak. Mnozí lidé se pořád diví, jak je možné, že jsme se stali jako stát jakousi montovnou a odbytištěm méně kvalitních výrobků pro naše západní sousedy, když jsme dříve byli hrdou zemí, která byla jedničkou v celé řadě průmyslových a jiných odvětví. Je zjevné, že se bohužel během několika let podařilo tuto úspěšnou zemi přivést téměř na pokraj propasti.
Ing. Miloslava Vostrá, místopředsedkyně ÚV KSČM