Je to smutné o to více, když si uvědomíme, že parkování je pro většinu Pražanů a návštěvníků Prahy jedním z nejpalčivějších problémů současného života v hlavním městě. Své o tom ví nejen obyvatelé širšího centra nebo panelových sídlišť, ale téměř každý, kdo si někam někdy potřeboval zajet - k lékaři, na návštěvu, za nákupem a podobně - a měl to štěstí, že při tom narazil na neproniknutelnou bariéru v podobě modrých zón, které už dnes nutně potřebují zásadní revizi. Je ale jisté, že od Hudečkových lidí takové zázraky, jako je vyřešení nějakého problému, čekat nemůžeme. Naposledy se jeho podřízení vyznamenali minulý týden, kdy fakticky ztroskotala příprava nové koncepce zón placeného stání. Ta měla odstartovat v září pilotním (v podstatě testovacím) provozem ve třech městských částech, z nichž zůstala v pilotním projektu jediná - Praha 6. Praha 8 byla z pilotu vyřazena poté, co se ohradila proti nelogickému rozdělení Karlína na poloviny, z nichž jedna měla být regulována a druhá nikoliv. Praha 5 vystoupila z pilotu sama, protože magistrát ji o ničem neinformoval. A je jisté, že v září se rozhodně nic nestihne ani v Praze 6, protože ještě ani nevydává parkovací karty ani neosazuje značky, což nejsou úpravy na týden. Celková koncepce, kterou současná Rada plánovala zavést, příliš dobrá nebyla, k žádnému komplexnímu řešení se Rada primátora Hudečka za ten rok a půl, co na to měla, nedostala. Avšak nabízela alespoň naději na rozšíření stávajících modrých zón (s kosmetickými vylepšeními), což by v dnešní zoufalosti s parkováním jednotlivé městské části Prahy zřejmě přesto rády využily. Jak ovšem již dnes víme, přinejmenším pro toto volební období skončil pokus o zlepšení situace s parkováním v hlavním městě nezdarem.
Ing. Miloslava Vostrá, místopředsedkyně ÚV KSČM