11.03.2010 12:10:00
Evropské železnice zůstávají státní a ztrátové
Liberalizace evropské železniční dopravy nadále zůstává v říši snů.
To, že se jedná o skutečný problém, dokazuje i situace v České republice. Přestože stát již učinil první kroky, které povolují vstup dalších železničních dopravců na trh, ve skutečnosti chybí politická vůle umožňující na kolejích skutečnou konkurenci. "Potvrzuje to i chování socialistických hejtmanů v čele jednotlivých krajů, kteří na konci loňského roku uzavřeli s Českými dráhami desetileté smlouvy s opcí na dalších pět let na zajištění regionální železniční dopravy, a to bez jakéhokoliv výběrového řízení," říká europoslanec Oldřich Vlasák (ODS, EKR), člen dopravního výboru Evropského parlamentu. "Hejtmani s mandátem na čtyři roky tak fakticky na patnáct let uzavřeli železniční trh. Monopolní České dráhy teď nebude nic nutit ke zlepšení svých služeb, což bude mít pro železnici a v důsledku i její klienty fatální důsledky."
"Je také otázka, zda současná debata o zdaňování zaměstnaneckých benefitů ve skutečnosti pouze neodvádí pozornost od reálných problémů," říká Oldřich Vlasák. "Problémů, které způsobují, že se železniční doprava dostává stále více na periferii společenského a ekonomického zájmu a logicky naopak narůstá oblíbenost Zelenými tolik kritizované silniční dopravy."
Europoslanec Oldřich Vlasák proto na plenárním zasedání ve Štrasburku vyzval Evropskou komisi, aby posoudila, zda je chování členských států v souladu s evropským právem, a aby se důsledně zasadila o liberalizaci železniční dopravy.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout