dovolte mi jen krátce navázat na projednávání tohoto zákona ve druhém čtení. Rád bych vás požádal o podporu pozměňovacího návrhu pod písmenem B1. Je to pozměňovací návrh, který vypouští z pozměňovacího návrhu hospodářského výboru ustanovení o konzervaci železnice. Já se o té konzervaci nebudu zmiňovat, už bylo řečeno asi všechno. Dovolte mi krátce zmínit jinou věc, a to je pozměňovací návrh C2 - sankční systém pro strojvedoucí.
Podle Ministerstva dopravy jde o reakci na nedávné - to je loňské a letošní - nehody na železnici. Od února, kdy jsem měl možnost se s tímto pozměňovacím návrhem seznámit, mám jednu stále nezodpovězenou otázku. Bezpečnost na dráze nesouvisí s jedinou profesí strojvedoucího, ale na mnoho dalších - dispečeři, posunovači, výpravčí. Pozměňovací návrh pouze - ale asymetricky - míří na jednu jedinou skupinu, a to je na ty strojvedoucí. To je dotaz číslo jedna - proč vlastně nejsou ostatní skupiny v tom systému sankcí zahrnuty.
Dotaz číslo dvě - a to jsem taky zmiňoval již několikrát - podle statistiky to projetí návěstidla na Stůj, což je asi ten hlavní přestupek, kvůli kterému se ten sankční systém dělá, hrozí každému druhému strojvedoucímu jednou za kariéru. A moje otázka zní - co vlastně tady chceme sankcionovat? V drtivé většině případů bude tento přestupek s každým strojvůdcem řešen v jeho kariéře poprvé a zároveň taky naposledy.
Děkuji za zodpovězení těchto otázek.