Ing. Ondřej Prokop

  • ANO 2011
  • Praha 11
  • územní plánování
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,51. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.06.2021 22:21:17

Metro D: Jak to s ním tedy vlastně je?

Metro D: Jak to s ním tedy vlastně je?

Milí Pražané, hlavní město jednohlasně schválilo neuvěřitelné prodražení metra D o 100 %.😡😤 O tom jsem vás informoval již minulý týden (odkaz na původní článek vám dávám do komentářů).

Stejně jako já i stovky z vás, co se v reakci ozvali, nedokážou pochopit, proč by Praha měla platit 52 miliard Kč za 5 stanic bez depa, když ještě nedávno bylo v plánu 8 stanic i s depem a to výrazně levněji, za 39 miliard Kč. Co ta náhlá změna?Koalice se snaží námitky vůči nové ceně srazit ze stolu s tím, že “stavební materiál zdražuje”. Takhle jednoduše se to ale pod koberec zamést nedá. Když se o zákulisí stavby metra D totiž budete trochu více zajímat, narazíte na víc podivných okolností a tím tak i nezodpovězených otázek.Rád bych se proto za sebe i ostatní Pražany zeptal pana primátora Hřiba...👉 Je pravda, že 4 společnosti - konkrétně Metrostav, HOCHTIEF, STRABAG a GEOSAN - měly projektovou dokumentaci k dispozici již rok a půl před zahájením samotného zadávacího řízení? Díky geologickému průzkumu, kterého se účastnily?👉 Je zároveň pravda, že tuto dokumentaci zadavatel zakázky prohlásil za citlivou informaci, a byl ochoten ji předat jen proti podpisu a čestnému prohlášení? A tedy nepřímo zvýhodnil zmíněné čtyři firmy a navíc zajistil, že se nemohlo stát, aby se do soutěže přihlásila společnost, o které by předem nikdo nevěděl.👉 Je pravda, že Praha určila lhůtu pro podání nabídek na pouhých 44 pracovních dnů, během kterých je pro firmy prakticky nemožné stihnout vytvořit odpovídající cenovou nabídku vzhledem k velkému množství položek v projektu (cca 10 000 položek)? Respektive nemožné jen pro ty firmy, které neměly informace k dispozici již rok a půl před začátkem řízení, viz výše.👉 Proč DPP rezolutně odmítl žádosti některých firem o prodloužení lhůty, když třeba v případě Libeňského mostu byla tato lhůta na žádosti uchazečů bez problému několikrát prodloužena? Kde je tady transparentnost?👉 Je pravda, že zadavatel vytyčil takové podmínky, které nejen, že prakticky znemožnily výhru zakázky pro zahraničního dodavatele, ale i v rámci ČR zúžily potenciálního výherce na několik málo firem - jako je Metrostav nebo HOCHTIEF? Podmínkami myšleny např. již zmíněná krátká lhůta pro podání nabídky, kterou zahraniční dodavatel nestihne kvůli překladům, ale i praktické věci jako znalost ČJ u 8 členů realizačního týmu bez možnosti prokázat tlumočníkem nebo nutnost referenční zakázky u členů týmu, kterou v ČR v podstatě splňuje jen Metrostav, HOCHTIEF nebo Subterra.👉 Je pravda, že zadavatel požaduje bankovní záruku za nabídku vydanou bankou z ČR nebo EU, a pokud bude z EU bude potvrzena bankou z ČR. Tyto záruky v ČR vydává pouze Citibank, kde má shodou okolností účty Metrostav.👉 Je pravda, že smlouva dává zhotoviteli právo na neomezené čerpání víceprací do budoucna podle potřeby? (Díky označení nezbytných i nepředvídatelných změn za “vyhrazené”.) A tím tak teoreticky prostor pro výrazné navýšení celkové ceny?Snad bych jen uvedl, že faktické vyloučení většího množství firem z tendru (resp. jejich šance na úspěch díky takto nastaveným podmínkám od zadavatele) se vždy přímo podepíše na cenových nabídkách. Nelze tak věc hodit za hlavu s tím, že by za vše mohlo “zdražování stavebního materiálu”.Pokud by vás také zajímaly odpovědi na tyto otázky, prosím, sdílejte tento příspěvek, ať pan primátor dotazy nemůže ignorovat. Na tyto a celou řadu dalších otázek se budu ptát v rámci čtvrtečního Zastupitelstva. Jedná se o jeden z nejdůležitějších infrastrukturních projektů za nemalé peníze, které se koalice “transparentně”, jak to tak ráda nazývá, snaží protlačit bez diskuse a pořádného vysvětlení za zavřenými dveřmi.Na závěr se ještě zeptám: “Tak tohle jsou ty slíbené zlepšováky, transparentnost a otevřenost výběrových řízení v podání Česká pirátská strana? Jak to vysvětlí pan primátor Hřib občanům Prahy? Vysvětlí transparentně Pražanům, že bude muset zadlužit naše děti, kterým bude muset Praha výrazně zdražit nejen jízdné, ale i vše ostatní, aby tuto předraženou stavbu byla Praha schopna ufinancovat?” Původní příspěvek o zdražení metra D https://facebook.com/IngOndrejProkop/posts/1130627894084251 
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama