A o co přesně jde? Absolutně nechápu, jak mohlo v tak krátké době dojít k tak dramatickému nárůstu nákladů. Za bývalé primátorky Adriany Krnáčové byla připravená výstavba 8 stanic s depem a vlaky za 39 miliard Kč a dnes rada schválila výstavbu pouze 5 stanic bez depa za cenu přesahující 52 miliard. Za nesrovnatelně více peněz tedy Pražené dostanou mnohem méně a já jsem zvědav, jak si vedení města a zejména primátor Hřib obhájí. Na inflaci tohle určitě uhrát nelze.“Ještě pro zajímavost připomenu, že společnost Metroprojekt, která obhajuje aktuální navýšení ceny, projektovala v Sofii metro o 8 stanicích, včetně vlaků a technologií, které bylo dokončeno v srpnu 2020, za 10,5 mld. Kč. Ve Varšavě zase v roce 2019 vzniklo 6 stanic, včetně vlaků za 19,5 mld. Kč. Proč se Praha smířila s tím, že se bude Metro D stavět o více než 100 % dráž, než bylo plánované za minulého vedení a než je běžné v Evropě kolem nás?Na tyto a další otázky budu chtít znát odpovědi na příštím jednání Zastupitelstva.A konečně tedy asi víme proč takhle koalice musí neustále vše zdražovat.

