Ing. Ondřej Prokop

  • ANO 2011
  • Praha 11
  • územní plánování
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,51. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.06.2021 14:46:52

Metro D: prodražení o 100 % dnes schváleno jednohlasně na Radě hl. m. Prahy

Metro D: prodražení o 100 % dnes schváleno jednohlasně na Radě hl. m. Prahy

Milí Pražané, dnes jsem s úžasem sledoval jako zástupce opozice na jednání Rady hl.m.Prahy jak radní v čele s Zdeněk Hřib - primátor Prahy a Adam Scheinherr schválili jednohlasně a bez rozpravy PRODRAŽENÍ Metra D o 100%!

Je to pro mě absurdní v tom smyslu, že "kauzám" typu kácení javoru na Praze 1 nebo nákupu vajec do škol věnují v rozpravě desítky minut, někdy i hodiny. U zakázky za 52 mld. Kč žádná diskuse neproběhla.
A o co přesně jde? Absolutně nechápu, jak mohlo v tak krátké době dojít k tak dramatickému nárůstu nákladů. Za bývalé primátorky Adriany Krnáčové byla připravená výstavba 8 stanic s depem a vlaky za 39 miliard Kč a dnes rada schválila výstavbu pouze 5 stanic bez depa za cenu přesahující 52 miliard. Za nesrovnatelně více peněz tedy Pražené dostanou mnohem méně a já jsem zvědav, jak si vedení města a zejména primátor Hřib obhájí. Na inflaci tohle určitě uhrát nelze.“Ještě pro zajímavost připomenu, že společnost Metroprojekt, která obhajuje aktuální navýšení ceny, projektovala v Sofii metro o 8 stanicích, včetně vlaků a technologií, které bylo dokončeno v srpnu 2020, za 10,5 mld. Kč. Ve Varšavě zase v roce 2019 vzniklo 6 stanic, včetně vlaků za 19,5 mld. Kč. Proč se Praha smířila s tím, že se bude Metro D stavět o více než 100 % dráž, než bylo plánované za minulého vedení a než je běžné v Evropě kolem nás?Na tyto a další otázky budu chtít znát odpovědi na příštím jednání Zastupitelstva.A konečně tedy asi víme proč takhle koalice musí neustále vše zdražovat. 😡 Slide z prezentace k nákladům za vlády primátorky Adriany Krnáčové (2014-2018) Odkazy:Článek, na který reagujiInformace z Varšavy, o které se opírámInformace o tom jak a za kolik se staví metro v Sofii (Bulharsko), je to výrazně méně než za kolik se to chystá realizovat Praha  
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama