Ing. Patrik Nacher

  • ANO 2011
  • Hlavní město Praha
  • poslanec
Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Jihočeský kraj Vysočina Pardubický kraj Jihomoravský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Praha
Geomapa
Česká republika
3,46
muži 78%
ženy 21%
18+ 3%
26+ 8%
38+ 12%
50+ 75%

Průměrná známka je 3,46. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.06.2024 11:17:00

Předvolební fakta k evropské klimatické politice

Předvolební fakta k evropské klimatické politice

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k závaznosti dohody Green Deal a následných směrnic a nařízení

 Zelená dohoda pro Evropu (European Green Deal, EGD), ve veřejném prostoru nejčastěji nazývaná jako „Green Deal”, představuje právně nezávazný dokument s obecně formulovanými tezemi. Jakýkoliv jiný závěr (ať už médií či politiků), který tuto skutečnost zpochybňuje či dezinterpretuje, vychází zásadně z neznalosti či nepochopení principiálního fungování EU (což zkrátka opravdu není za jeden večer jednoduše nastudovatelná materie) jako takové.

Právní závazností disponují až následné směrnice a nařízení. Mezi nimi dominuje balíček legislativních návrhů (upravující stávající směrnice či nařízení a přinášející návrhy nové) známý pod označením „Fit for 55”, jehož cílem je snížení emisí skleníkových plynů o 55 % do roku 2030 oproti roku 1990.

Je třeba uvést, že většina legislativních návrhů tohoto balíčku - pro ČR mnohdy krajně nevýhodných (například včetně reformy systému obchodování s emisními povolenkami, jejímž důsledkem bude mimo jiné další růst cen energií a klesání konkurenceschopnosti českých firem v zahraničí) byla dojednána a schválena za českého předsednictví Radě EU pod vedením českého premiéra Petra Fialy.

Po vypuknutí rusko-ukrajinské války představila Evropská komise (rovněž právně nezávazný) plán REPowerEU, který navrhoval vznik nové právně závazné legislativy a úpravu legislativy stávající - především v oblasti obnovitelných zdrojů energie a navýšení cílů souvisejícími s OZE. Mimochodem - česká vláda rozhodla o návratu poplatků za OZE od ledna 2024, třeba v Německu, Finsku a dalších zemích EU se zelené poplatky už neplatí vůbec. Negativní vliv na peněženky spotřebitelů či konkurenceschopnost českých firem v zahraničí je i zde neoddiskutovatelný.

Jakkoliv nelze zpochybňovat potřebu snižování emisí, je naprosto nezbytné k těmto snahám přistupovat s maximální možnou mírou racionality. Tento přístup by měl praktikovat každý státník, který reprezentuje svoji zemi a její občany. Na prvním místě nemůže být snaha se za každou cenu zavděčit „našim západním vzorům”, nýbrž úsilí o zajištění takových podmínek, které budou v první řadě co nejvýhodnější pro české občany a firmy.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama