ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,95. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

04.04.2010 11:35:43

O odpovědnosti k voličům

O odpovědnosti k voličům

Kandidáti většiny stran se před volbami předhánějí ve slibech voličům, zvláště když jde o křesla ve sněmovně a Senátu.

Některé jsou opravdu lákavé. Vzpomeňme Petra Nečase před volbami v roce 2006. V žádném případě ODS nezavede poplatky ve zdravotnictví, sliboval s úsměvem. Výsledek? Dobře ho znáte.

ČSSD před volbami v roce 2002 slibovala, že nebude zvyšovat nepřímé daně. Výsledek? Zvýšení DPH a spotřební daně na pohonné hmoty. Podobných příkladů je řada. Když se vítězná strana stane stranou vládní a hledá koaličního partnera, zpravidla ustupuje od závazků a slibů, které jí přitáhly voliče. Koaliční partneři, malé strany, se snaží využít situace a prosadit svoje priority. Strana zelených například nesmyslné zastavení rozvoje jaderné energetiky, KDU–ČSL zase navrácení majetku církvím a bohužel i takového, u nějž nebylo zcela jasné, jestli církvi vůbec patřil, ať to stojí stát cokoliv.

KSČM se zatím na žádné vládě nepodílela. Přesto nejsme opozicí, která boří kde co, ale opozicí konstruktivní. Nehlasujeme podle toho, kdo návrh předkládá, ale co předkládá. Je-li v souladu s naším programem a je přínosem pro většinu občanů, hlasujeme pro něj. Ani v případě nabídky podílení se na vládě, třeba jen podporou menšinové levicové vlády, neustoupíme ze slibů daných voličům. Nebudeme ustupovat požadavkům, se kterými nesouhlasíme a které nejsou určeny k podpoře zájmů lidí práce.

Pavel Hojda

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama