Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Jihočeský kraj Vysočina Pardubický kraj Jihomoravský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Praha
Geomapa
Česká republika
1,93
muži 64%
ženy 35%
18+ 2%
26+ 35%
38+ 21%
50+ 40%

Průměrná známka je 1,93. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

13.11.2014 10:31:00

Vydrží nově připravovaný ministr dopravy alespoň rok?

Vydrží nově připravovaný ministr dopravy alespoň rok?

Dne 12. listopadu předstoupil na tiskové konferenci ministr dopravy Antonín Prachař společně s místopředsedou vlády ČR Andrejem Babišem a společně prohlásili, že ministr Antonín Prachař odstupuje z vedení Ministerstva dopravy.

Současně Andrej Babiš prohlásil, že má připraveného zástupce za ANO na uvolněné místo ministra dopravy a má se jím stát Dan Ťok, generální ředitel firmy SKANSKA.

Je zřejmé, že problémy v rezortu dopravy se nedařilo současnému odstupujícímu ministrovi řešit tak rychle, jak si zřejmě představoval sám a možná i vedení ANO. Je ale také zřejmé, že se problémy v dopravě kupily postupně několik volebních období. V otázce správy dopravní infrastruktury spíše zanedbanost narůstala, než aby docházelo k postupnému odstraňování zanedbanosti údržby. Samostatnou otázkou je výstavba nové dopravní infrastruktury a využívání finančních zdrojů ČR a zejména finančních zdrojů EU určených na investice do dopravní infrastruktury. Zde se problémy podmínek využívání zdrojů z EU a zejména špatné legislativy, ale i uplatňování pravidel užití prostředků z EU podepsaly již tři volební období na tom, že ČR nedokázala plně čerpat přidělené prostředky z EU a ty, které byly vyčleněny na schválené investiční akce, musely být následně převáděny na akce jiné, nedostatečně připravené. To vše a poté i personální a jiné problémy ve vedení firem řízených Ministerstvem dopravy zřejmě přispěly k tomu, že stávající ministr Prachař odstoupil z vedení ministerstva.

Musím se také vyjádřit k připravovanému a avizovanému jmenování Dana Ťoka ministrem dopravy. Není asi nejen mně, ale i obecně veřejnosti znám z politického působení a není zcela jasné, jaký je jeho „světonázor“ a politické směrování. Jeho manažerská kvalifikace bude zcela jistě vynikající, ale obávám se, že by to mohlo mít stejné konce jako u stávajícího ministra Prachaře, který má zajisté také velmi dobré manažerské zkušenosti, navíc z řízení firmy v dopravě. Je v odpovědnosti politického uskupení ANO vůči dopravě v ČR a vůči celé vládě, aby nově ustavený ministr dopravy vyvrátil obavy a stabilizoval ministerstvo a jím řízené organizace tak, aby byly urychleně dořešeny nejprve nejzávažnější hrozby např. ve výstavbě dopravní infrastruktury, ale aby došlo i k nutné stabilizaci firem řízených nebo podřízených Ministerstvu dopravy a výběrového řízení na fungování mýtného systému v dalším období.

Na závěr postesknutí. Je velmi nešťastné, že se nedaří jmenovat ministry dopravy tak, aby v rezortu, jehož dobrá funkce rozhoduje o dalším ekonomickém rozvoji ČR, byly takové osobnosti a s takovou podporou, aby mohly řídit rezort dopravy alespoň jedno celé čtyřleté volební období.

Ing. Pavel Hojda, stínový ministr dopravy a průmyslu za KSČM

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama