Kontroverzní snímek s nahými lidmi, hrajícími starou dětskou hru na slepou bábou v prostorách plynové komory, vzbudil nesouhlas především pro nepietnost pojetí. Možná, že muzeum jen hledalo způsob, jak na výstavu upozornit, zdůraznit význam smutné kapitoly evropských dějin a připomenout odkaz milionů mrtvých. Jenže v tomto případě poněkud přestřelilo a přecenilo význam tvrzení, že účel světí prostředky.
Rozumím snaze upoutat pozornost, ale měla by mít své hranice. Obsah nejrůznějších poutačů, billboardů a bigboardů či vlezlých nabídek prodejních skupin je často za hranicí vkusu. A navíc se čas od času potkají velmi podivná sdělení. Jako když čtenář internetového zpravodajského serveru chtěl minulý týden spustit video z místa tragické smrti osmatřiceti turistů v tuniském letovisku, ale záznamu předcházela reklama s protivnou zelenou figurkou, třímající motorovou pilu s nápisem masakr….cen.
Regulovat nevkusnou reklamu v tak otevřeném prostoru, jakým internet je, není snadné. Ale domnívám se, že není nezbytné, aby se tomuto trendu přizpůsobovaly takové instituce jako muzea.
Ing. Pavel Janeček, zastupitel města Náchod za KSČM