Ing. Pavel Jelínek, PhD.

  • SPD
  • Olomoucký kraj
  • náměstek hejtmana
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,61. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

29.09.2020 15:27:35

Co by jste změníl v dopravě v Olomouckém kraji?

Co by jste změníl v dopravě v Olomouckém kraji?

Poslanec parlamentu ČR, krajský zastupitel, absolvent Vysoké školy dopravy a spojů v Žilině, dnes Žilinská univerzita, v oboru Stavba a obnova železnic. Co by změnil v dopravě v Olomouckém kraji kandidát č. 2 do krajského zastupitelstva?

Doprava je důležitá součást jak ekonomiky, tak i každodenního života. Na dopravu je vydáváno v rámci kraje velké množství financí. Většina slibů vlády zůstává nerealizována. Neustálý evergreen špatného stavu vozovek, obchvaty obcí, tangenty, silnice 35 Pardubice-Mohelnice, D1 úsek M1 Říkovice-Přerov, D55 usek M5 Olomouc-Kokory a další, lze řešit produktivním vynakládáním financí. Tlak kraje na změnu zákona o zadávání veřejných zakázek pro preferenci lokálních dodavatelů a zaměstnanců tak, jak je to např. v legislativě Rakouska by v současné době potřeby podpory naší ekonomiky byl jedním z řešení. Snížení nákladů by přinesla i větší koordinace rekonstrukcí silnic mezi ŘSD a Správou silnic OK.

Vytvoření jasného a přehledného systému informování občanů a samospráv o dopravních opatřeních včetně grafické mapy se zakreslením, plánovaných a probíhajících akcí včetně objížděk by ušetřilo lidem v peněženkách více peněz na běžný život. Tímto ušetřením pohonných hmot uděláme i více pro životní prostředí a ne utrácením za nesmyslné elektromobily, tak jak nás k tomu nutí Evropská unie.

Další oblastí je dopravní obslužnost. Při vyjednávání dopravní obslužnosti je nutné vyžadovat rozšíření dopravních prostředků o malé autobusy a dodávkové automobily. Zlepšením produktivity by nemuselo docházet k neoprávněnému zvyšování doplatků obcí na dopravní obslužnost a opět ušetření peněz pro občany. Každodenní dojíždění do práce, školy, za zdravím i kulturou musí být řešeno hromadnou dopravou a ne individuální automobilovou dopravou, která klade obrovské nároky na parkovací plochy, které mohou být využity pro zeleň.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama