Nyní záleží na tom, zda tento směr přijmou země produkující ropu. Je nutné si uvědomit, že důvodem k rozvoji elektromobility není to, že jde o čistší zdroj, o čemž se vede velká polemika, ale za vším stálo především politické rozhodnutí vymanit se ze závislosti států produkujících ropu. Elektřinu lze brát z různých zdrojů, ale to u ropy neplatí. Snaha osvobodit se od ropy je veliká.
Neumím posoudit, zda všechny ostatní ropné produkty, jako polyetylen, polypropylen a jakékoli syntetické výrobky z ropy jsou dostatečně velkým potenciálem pro země produkující ropu, aby se mohly vzdát ropy ve smyslu paliva pro automobily.
Pokud si vyhodnotí, že nikoliv, pak věřím tomu, že bohaté ropné země převezmou otěže vývoje spalovacích motorů a budou se bránit poklesu světové závislosti na ropě tím, že budou sami iniciátory nových generací spalovacích motorů a budou je vkládat do nějakých hybridních vozidel s kombinovanými pohony.
Technologický vývoj tak možná povede k tomu, že spotřeba paliva u menších vozidel s nižšími kubaturami se dostane na jeden až dva litry na sto kilometrů. Dnes se pohybujeme průměrně na čtyřech litrech a za nějakých deset patnáct let už nebude platit, že spalovací motor je větší zátěž pro životní prostředí v porovnání s výrobou elektřiny a její distribucí.
Úvahy o všech možných alternativách ke spalovacím motorům jsou hnány právě snahou o nezávislost na ropných státech. Pokud se bavíme o budoucnosti energetiky nejen v naší zemi, ale obecně ve světě, nelze nevzít v potaz vývoj elektromobility, protože ta bude v celé věci hrát důležitou roli.