27.12.2015 16:49:00
Komunikace s občany v Jablonci funguje
Od května letošního roku využívá město Jablonec nad Nisou pro komunikaci s občany mobilní aplikaci Lepší místo. Ta slouží k rychlému hlášení nedostatků ve městě prostřednictvím fotek pořízených mobilem.
Od května do konce listopadu obdrželo statutární město Jablonec nad
Nisou prostřednictvím aplikace 137 podnětů, z nichž 107 je již vyřešeno,
16 je v řešení a 17 spadá do kategorie neřešitelné „Vyřízení
jednotlivých tipů se liší dle jejich časové i finanční náročnosti.
Rychleji je vyřízen podnět typu nepořádek kolem popelnic, černá skládka,
nefunkční pouliční osvětlení. V těchto případech to bývá v řádu jednoho
či dvou dní. Naopak větší časová náročnost je u podnětů, kde je nutné
dodržet zákonem stanovené lhůty, např. likvidace autovraků, což je 60
dní, nebo kde je nutné vypracovat projekty, oslovit více dodavatelů,
např. rozsáhlejší opravy vozovek a chodníků, opravy herních prvků a
městského mobiliáře,“ vysvětluje postup Martin Oklamčák, vedoucí
oddělení interního auditu a stížností jabloneckého magistrátu, které
podněty z aplikace přebírá, eviduje, předává k vyřízení a následně
doplňuje v aplikaci informace o jejich řešení.
Lidé posílají na úřad okamžité náměty
Některé podněty se řeší ve spolupráci s městskou či státní policií,
technickými službami nebo dalšími organizacemi. Podněty, které nepatří
do působnosti města, se projednávají s vlastníkem, týká se to zejména
krajských silnic, vodovodů nebo dalších inženýrských sítí. „Mezi
neřešitelné podněty se řadí ty, které jsou v soukromém majetku nebo byly
po prověření vyhodnoceny jako neopodstatněné,“ konstatuje Oklamčák.
„Jablonec je moderní a otevřené město, komunikace s občany tady funguje
ať už na přímo při osobních setkáních nebo prostřednictvím moderních
technologií,“ říká primátor a dodává: „Aplikace Lepší místo se v
Jablonci ujala. Lidé nám na úřad posílají okamžité náměty a dostávají
zpětnou vazbu. V tomto režimu funguje i aplikace Otázky a odpovědi na
webu města, mobilní aplikace Lepší místo má tu výhodu, že posílá rovnou
fotografie s údajem o lokalitě. To je pro velká pomoc při správě města.“