Odmítáme plošnou povinnou mateřskou školu pro předškoláky. Jeden rok strávený v běžné mateřské škole nepomůže adaptaci na první ročník základní školy. Zároveň z praxe vyplývá, že systém institucí neumí přinutit rodiče, co jsou příjemci dávek v hmotné nouzi, k docházce jejich dětí do mateřských škol.
Jsme pro zachování devítileté povinné školní docházky.
Školství obecně musí vychovávat k vlastenectví a tradičním rodinným hodnotám. Odmítáme genderismus a novodobý neomarxismus.
Odmítáme současný systém společného vzdělávání (inkluze). Falešná ideologie rovnosti nesmí vést ke snížení kvality vzdělávání a poškozovat zájem dětí. V tomto případě i u dětí, pro které je speciální škola nejlepší variantou vzdělávání.
Systém středního školství musí nabídnout dostupnou síť škol s kvalitní odbornou i všeobecnou přípravou. Víceletá gymnázia musí být zásadním nástrojem přípravy talentovaných dětí s výraznými studijními předpoklady. Je zde nutné trvat na náročném přijímacím řízení. Podpoříme hodnocení žáků v posledním ročníku základní školy, které by sloužilo jako nástroj k přijetí na střední školu. Šlo by o výstup ze základní školy nahrazující současné centrální přijímací zkoušky. Ty zachováme povinně pouze na gymnáziích.
Je nutné rozvíjet technickou a řemeslnou přípravu na odborných školách a učilištích tak, aby odpovídala požadavkům praxe. Podpoříme zapojení technologicky dobře vybavených firem do praktické výuky žáků.
Jsme proti školnému na veřejných vysokých školách. Financovat by měl stát takové obory a kapacity na VŠ, které potřebuje Česká republika. Jde o především medicínské, technické a přírodovědné obory. Není možné, aby stát financoval obory postavené na ideologickém, a nikoliv vědeckém základě.