Děkuji za slovo, já jsem si tady dělal poznámky, takže nejdříve, samozřejmě ani se nepředpokládá, že by z ÚPV přišel ten dotaz špatně, ano, je to 101 b), je to přesně, jak jste popsal, to znamená, přesně takto se bude postupovat, načež navážu tou autoremedurou, je to skutečně tak, že ředitel školy bude postupovat pod tu čáru, s tím, že samozřejmě pouze v případě, že by i poté, co to celé probere, tam ještě nikdo nebyl, tak může jakoby udělat doplňující přijímačky.
Ten druhý dotaz byl ve vztahu k tomu, že třeba maturuje z něčeho jiného, než má na těch vysvědčeních. Ta jedna z těch variant, která tam je, tak je, že má jazykový certifikát, v té chvíli to zůstává tak, jak to je teď, vím, ale jenom řeknu, jaké jsou varianty. Jedna varianta je, že maturuje z jazyka, klidně ho neměl, má z něj jazykový certifikát, nemá potřebu se v něm prohlubovat na půdě školy, tam je to řešitelné, ten jazykový certifikát je uznán. Ve chvíli těch úplných specifik, na které jsme narazili, já naprosto na rovinu říkám, není možné, aby v té košaté české soustavě tento speciální zákon pokryl všechny varianty, ke kterým může docházet. Tady jsme připraveni samozřejmě výkladově, pomocí prováděcích vyhlášek, a jejich následného výkladu ministerstvem, vždy postupovat ve prospěch toho žáka. Znovu opakuji, jedná se o nouzovou situaci, myslím si, že to, co musíme v těch specifikách vždy mít na paměti, je ten zájem toho žáka a specifikum toho příkladu. Ty věci, které jsou zobecnitelné, tak budou součástí té metodiky, ty věci, které jsou možná trošku specifické, ale budou se opakovat, tak pravidelně v tuto chvíli, pravidelněji než kdy jindy, s náležitým důrazem zveřejníme ty nejčastější dotazy, abychom skutečně poskytli tu oporu do terénu.
Úspěšně jsem si zavřel telefon a FaceID, jak vidno, nefunguje, to asi není překvapení vzhledem k té roušce, tak poslední dva dotazy, které jsem zaznamenal, paní senátorka Vítková, manuály a pokyny, už jsem říkal, skutečně počítáme s tím, zase, v této nouzové situaci musí a bude to ministerstvo, které provede ty školy tím, co vlastně ten zákon říká, nikdo z nás si nepředstavuje, že ředitelé se chopí toho zákona, budou si louskat ty paragrafy, to znamená výklad, vč. časových os, co to znamená v těch jednotlivých příkladech, tak zveřejníme a dáme k dispozici ředitelům škol, aby se v tom vyznali.
Ten poslední z dotazů, který tady byl, ve vztahu k tomu, jak je to, když někdo neprospěl v pololetí, jestli si dobře pamatuji, tak tam je možné samozřejmě komisionální přezkoušení, v případě, že dopadne, tak to dopadne tím vysvědčením, v případě, že ne, tak nastává ten standardní postup, to znamená, že dělá tu opravdu až poté, co to bude mít uzavřeno, resp. ten další ročník.
Myslím si, že jsem zvládl v té rychlopalbě vše, pokud ne, tak jsem ještě připraven.