12.05.2010 14:44:00
Dálnice D1 se stává největším parkovištěm v zemi
Česká republika potřebuje další dopravní tepnu ze severu na jih.
„Struktura dopravní sítě v České republice se opírá o především o čtyři dálniční komunikace vedoucí z hlavního města a vertikálně střed republiky zůstává nezabezpečený, což se pak projevuje především ve výrazně nižším ekonomickém potenciálu nejen Pardubického kraje, ale i krajů sousedních," vidí hlavní problémy náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek. Vybudování stěžejní dopravní cesty mimo hlavní město je způsob, jak podle Línka vyvážit rozdíly mezi Prahou a menšími kraji.
Dálnice D1 se stává největším parkovištěm v zemi
„Uvědomuji si, že jde o výraznou investici a cesta k její realizaci bude dlouhá. Potřebujeme nutně jako prioritu R35 a R43, která propojí Svitavsko s Brnem, ale do stejné kategorie řadím svůj záměr zvýraznění role I/37. Budu prosazovat aby především v úseku Hradec Králové - Pardubice - Chrudim a až za Slatiňany, byla převedena do kategorie R37. Zvýrazní se tak a zlepší rychlostní propojení center východních Čech, a pokud prosadíme, aby směrem na Jihlavu silnice pokračovala minimálně v parametru S 11,5 m, včetně obchvatů všech obcí na trase a doplnění zrychlujících pruhů. Výrazně ulehčíme i nejzatíženější dálnici v zemi D1," dodává Línek.
„Realizace tohoto záměru udrží konkurenceschopnost našeho kraje a pomůže zamezit tomu, že se z D1 postupně stává největší parkoviště v zemi," uzavírá Línek. Vybudování podpůrné komunikace by proto měla být priorita i pro další politiky u nás.
Roman Línek zahajuje jednání s příslušnými organizacemi a se zástupci ostatních krajů o možnostech a nezbytných krocích, které pomohou zrealizovat jednu z největších dopravních investic v zemi.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout