„Nesmí dojít k přesměrování dopravy na středočeské silnice druhé a třetí třídy, jak navrhuje hejtmanství. Středočeské dvojky a trojky jsou v řadě případů ve zbědovaném stavu, navíc by to vedlo k zatížení hustě obydlených lokalit, jako jsou Říčany nebo Úvaly. Nedivím se představitelům těchto obcí, že uvažují o vyslovení zákazu vjezdu kamionů na své území,“ říká krajská zastupitelka a členka výboru pro dopravu Věra Kovářová (STAN)
. „Krajská koalice sklízí plody své předchozí nečinnosti,“ vysvětluje starosta Kolína a kandidát na hejtmana za STAN Vít Rakušan. „Místo intenzivní diskuze s Prahou, ke které mělo dojít už dávno, a společného tlaku na vládu, aby poskytla prostředky na realizaci prioritních dopravních opatření, nyní kraj kvůli své liknavosti stojí před situací, kterou nedokáže řešit. Koncepčním řešením současné situace je dokončení Pražského okruhu, které musí respektovat oprávněné zájmy ochrany životního prostředí Středočechů i Pražanů,“ dodává Rakušan.
Starosta Říčan Vladimír Kořen a starosta Úval Petr Borecký jsou připraveni v zájmu svých obyvatel znemožnit průjezd kamionů svými městy na silnici II/101. „Doufám, že vedení kraje je v tomto plně podpoří. Že to jde, ukazuje naše zkušenost z roku 2006, kdy jsme byli nuceni uzavřít pro kamiony silnici II/101 v úseku Radotín – Dolní Břežany – Jesenice a ponechat je na Jižní spojce,“ uzavírá starosta Dolních Břežan a opoziční zastupitel Věslav Michalik (STAN).