Já jsem se z otevřených zdrojů, z médií dozvěděla o praktikách některých firem, které se používají k tomu, aby se vyhnuly férovému placení daně. Jde o objednávku reklamy za velké částky, za miliony, kdy si sníží daňový základ a tím i daně, které odvádějí státu. Různé pokusy o optimalizaci za pomoci objednávek reklamy v posledních letech policisté podle zpráv z médií rozkrývali několikrát a patří mezi nejčastější metody, kterými se firmy daním vyhýbají. Ocenit zadanou reklamu je samozřejmě výrazně těžší, než třeba nakoupený jakýkoliv majetek, auta, budovy atd. Nedávno např. podnikatel Michal Pavlík dostal šest let za to, že vystavil stovky fiktivních faktur za reklamu na závodních autech veteránů. Celkem šlo asi o 46 milionů Kč.
Já se přiznávám, že s tím nemám žádnou zkušenost, je to pro mě zcela nová informace a ráda bych slyšela, vážený pane premiére, váš názor jako bývalého ministra financí a současného předsedy vlády, jak proti tomuto zasáhnout, jak proti tomuto okrádání státu zakročit a jak by v takovém případě měly postupovat státní orgány, zejména finanční správa.