"Další pokažené výběrové řízení jenom potvrzuje nekompetentnost Antonína Prachaře v čele ministerstva dopravy," zdůrazňuje Zbyněk Stanjura, expert ODS pro oblast dopravy. Stanjura upozorňuje, že ministr Prachař chce akutní situaci řešit tím, že prodlouží končící příkazní smlouvy se stávajícími dodavateli. "Tím ministr Prachař postupuje nejenom v rozporu s českým zákonem o veřejných zakázkách, ale jde i proti evropské směrnici. Obě normy přímo vyžadují, aby se správce silnic vybral v otevřené veřejné soutěži, kterou ministr Prachař nevypíše," říká Stanjura a dodává, že pokud postup ministra někdo napadne, bude zimní údržba silnic první třídy ohrožená.
Zbyněk Stanjura připomíná, že již v roce 2013 byly spuštěny pilotní projekty v pěti vybraných oblastech, kde se začalo pracovat podle nových pravidel a ukázalo se, že nový systém je plně funkční a zároveň levnější. "Je evidentní, že soukromé společnosti zvládají spravovat jim svěřené komunikace daleko lépe, než státem, či kraji vlastněné organizace," dodává Stanjura. "Ukazuje se, že naše výzva na odvolání ministra dopravy byla opodstatněná."