Ing. Zbyněk Stanjura

  • ODS
  • ministr financí
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,87. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

21.04.2014 14:50:46

Osobní automobily nemají platit stejné mýto jako kamiony

Osobní automobily nemají platit stejné mýto jako kamiony

ODS umožní obcím zakázat vjezd kamionů, zruší také možnost zavést elektronické mýtné pro osobní auta.

Občanská demokratická strana chce dát obcím pravomoc zakázat vjezd kamionů na silnice II. a III. tříd. Současně s tím ve stejné novele ODS navrhuje definitivně ukončit pokusy o zavedení výkonového zpoplatnění pro osobní automobily, tedy mýtného podle ujetých kilometrů. Příslušný návrh novely zákona o pozemních komunikacích poslankyně a poslanci Občanské demokratické strany právě předložili Poslanecké sněmovně.

 „Osobní automobily nemají platit stejné mýto jako kamiony. Přesto se na zavedení takového systému v posledních letech začalo pracovat. Ministerstvo dopravy i tak tvrdí, že elektronické výkonové mýtné podle ujetých kilometrů na osobní automobily rozšiřovat nechce. Občanská demokratická strana proto přichází s novelou, která možnost rozšířit elektronické mýtné na osobní automobily ze zákona definitivě odstraní. Věříme, že se k nám poslanci vládní koalice přidají,“ říká Zbyněk Stanjura, dopravní expert ODS a předseda poslaneckého klubu.

 ODS také navrhuje, aby obce mohly zakázat vjezd nákladním vozidlům nad 12 tun na silnice druhých a třetích tříd. Ty jsou přitom v majetku kraje, a tak na nich obce doposud nemají pravomoc regulovat dopravu, přestože procházejí jejich územím. Příslušný návrh na zákaz vjezdu kamionů by musela posoudit policie, aby zákazová značka v obci například nezrušila dočasnou objížďku hlavního tahu. Výjimkou ze zákazu bude jen případ, kdy místo nakládky nebo vykládky je za zákazem.

 „Chceme uzákonit možnost zamezit vjezdu kamionů do míst, která je možné objet po hlavních tazích. Není důvod, aby kamiony ohrožovaly občany malých měst a obcí na malých silnicích, které nejsou ani ze stavebně technického, ani z bezpečnostního hlediska pro takovýto provoz určeny, když můžou použít silnici první třídy nebo dálnici,“ vysvětluje Jana Fischerová, jedna z předkladatelkyň zákona a emeritní starostka Havlíčkova Brodu.

 To potvrzuje i starosta Velkého Meziříčí Radovan Necid. „Tranzitní kamiony, které se jenom vyhýbají mýtu, jsou ve Velkém Meziříčí velkým problémem. Každý den městem projede 600 nákladních aut. Ve špičce je zejména pro babičky a dědečky s vnoučaty problém bezpečně přejít hlavní silnici. Kamiony také zatěžují životní prostředí ve městě. Takže bychom možnost zakázat vjezd kamionů do města po silnici, která nebyla pro těžkou dopravu nikdy stavěná, opravdu velmi přivítali,“ říká Radovan Necid.

 Předloženou novelu nyní projedná Poslanecká sněmovna.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama