Když povolit, tak pro všechny. Proč podporovat výjimky?
Nemám nic proti povolení určitého promile, ale když už tak spravedlivě u cyklistů i motoristů. Od vás bych fakt nečekal, že budete chtít lidi rozdělovat. Určité promile alkoholu u řidičů je totiž v cizině taky povoleno, tak proč ne u nás, když si cizinu berete za vzor?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Dobrý den,
děkuji za Vaši poznámku a plně s Vámi souhlasím. Nicméně sám vidíte, jak složité je prosazení mírné tolerance alkoholu i u cyklistů, a to navíc mimo silnice prvních a druhých tříd. Proto samozřejmě není možné chtít „všechno hned“ a svou iniciativu jsme namířili nejprve právě na cyklisty. Tímto krokem plně podporujeme také majitele vinných sklípků a provozovatele občerstvení u cyklostezek. Vždyť dnešní situace, kdy si cyklisté během výletu nemůžou dát pivo nebo ochutnat pohárek vína, úplně postrádá logiku.
Do budování cyklostezek a vinných stezek se investovaly miliardy! Jaký pak má smysl, že jedete na kole kolem vinných sklepů a víno nemůžete ani ochutnat? O jakém rozvoji cykloturistiky se pak bavíme?
Co se týká povolení určité nízké hladiny alkoholu u řidičů vozidel, ano, máte pravdu, také jsem zastáncem toho, aby u nás fungovala obdobná legislativa, jako v řadě vyspělých zemích, kde si může dát řidič po obědě například malé pivo nebo deci vína a předpokládám, že postupem času se obdobným návrhem budeme zabývat.
Děkuji,
Ivo Valenta