JUDr. Alena Schillerová, Ph.D.

  • ANO 2011
  • Jihomoravský kraj
  • poslankyně
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,17. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.05.2018 19:03:00

Novela zákona o EET navrhuje tzv. offline režim

Novela zákona o EET navrhuje tzv. offline režim

Projev na 13. schůzi Poslanecké sněmovny 22. května 2018 k novele zákona o EET

 Dámy a pánové,

dovolte jenom, abych narovnala některá slova, která zazněla na adresu vládní novely zákona o evidenci tržeb, abych to upřesnila a řekla vám, v jaké fázi se tato komplexní novela nachází, která zohlednila zejména výhrady Ústavního soudu, který na jedné straně deklaroval legitimitu tohoto nástroje, ale měl k němu určité výhrady, a zejména komplexně přistoupila k, my tomu neříkáme výjimky, my říkáme nový offline režim, to znamená kdo splní podmínky v této novele, tak si vlastně požádá finanční správu a na základě jejího rozhodnutí nebude muset evidovat elektronicky, ale v takzvaném offline režimu, to znamená nikoliv elektronicky, což vysvětlujeme v zákoně.

Jenom k těm parametrům - tak jak je to nastaveno, a já předpokládám, že ta novela odešla v pátek na vládu, to znamená bude vlastně projednávána v pracovních komisích Legislativní rady vlády, a já počítám, že o těch parametrech povedeme debatu, ale ty parametry jsou nastaveny tak, že o tento offline režim může požádat fyzická osoba neplátce DPH mající maximálně dva zaměstnance, a teď pozor, opravuji tu nepřesnost, která tu byla řečena, je tam 200 000 nikoliv příjmu ani obratu, ale 200 000 hotovostních tržeb. To znamená to je parametr, který vyplynul z diskuse s podnikatelskými svazy a komorami. To znamená, že je to, představme si podnikatele, který má třeba příjem 900 000 ročně a může mít 20 000 hotovostních tržeb, tak jsme nechtěli po této debatě, aby ten musel evidovat elektronicky. Takže je to 200 000 hotovostních tržeb.

Co se týče toho offline režimu, tak ho máme ve vládní novele nastavený tak, že jsme vlastně využili nebo resp. zvážili jsme to, co už dnes musí dělat podnikatel, který nemusí ještě vést evidenci tržeb, například, dámy, půjdeme ke kadeřnici, tak ta kadeřnice nemusí ještě evidovat, pokud neprodává nějaké produkty, tak neeviduje svoji službu ještě elektronicky, protože třetí a čtvrtá fáze byla odložena, tak ta kadeřnice na požádání musí vám dát účtenku. Stejně tak podle daňového řádu si musí průběžně vést evidenci příjmů. Takže jsme využili tyto možnosti, které už dneska zákon dává, a řekli jsme, tu účtenku napříště bude dávat povinně, bude ji dávat na účtenkách, které si vyzvedne na kterémkoli územním pracovišti, je to taková souvislá číselná řada finanční správy, a ty příjmy, které si průběžně eviduje, jak říká daňový řád, bude jednou za čtvrt roku zasílat finanční správě.

Takže jenom narovnávám, jak to je v té vládní novele.

Děkuji vám.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama